پاسخ صادق زیباکلام به نقد محسن شکوهی درباره فصل آخر کتاب «تولد اسرائیل»

پاسخ صادق زیباکلام به نقد محسن شکوهی درباره فصل آخر کتاب «تولد اسرائیل»

من در خصوص موضوع هولوکاست که در فصل آخر کتاب «تولد اسرائیل» به آن اشاره شده و مورد نقد جناب آقای محسن شکوهی در روزنامه «اعتماد» (۱۴ مهر) قرارگرفته، مطلب دیگری افزون بر آنچه در همان فصل گفته‌ام ندارم. درعین‌حال چه جناب ایشان و چه سایر دوستانی که انتقاد آقای شکوهی را تأیید کرده‌اند هم متقابلاً مطلب جدیدی نگفته‌اند. همه مناقشه بر سر موضوع هولوکاست هم بر سر این پرسش است: «چرا در غرب که مدعی آزادی بیان است، تحقیق و بررسی موضوع هولوکاست جرم تلقی می‌شود؟» بسیاری از کسانی که این پرسش را مطرح می‌کنند در حقیقت به دنبال پاسخ آن نیستند بلکه بیشتر به دنبال تبعات و نتیجه‌گیری از طرح این پرسش هستند. ازجمله اینکه می‌خواهند نشان بدهند که:

– غربی‌ها دروغ می‌گویند که به آزادی عقیده اعتقاددارند؛

– غربی‌ها دروغ می‌گویند که در غرب آزادی عقیده وجود دارد؛

– صهیونیست‌ها و گروه‌های فشار وابسته به آن‌ها و طرفداران یهودی‌ها با اعمال‌نفوذ و قدرت مخوف و پنهانی که در بسیاری از کشورهای غربی از آن برخوردارند این وضعیت را به وجود آورده‌اند؛

– رواج افسانه هولوکاست فواید زیادی برای یهودی‌ها دارد: اولاً از طریق احساس ترحم و ظلمی که به یهودی‌ها شده، برای ایجاد کشور اسرائیل در یک سرزمین غصب شده به نام فلسطین مشروعیت ایجاد می‌کند؛ ثانیاً کشورهای ثروتمند اروپایی را وادار می‌کند که برای جبران کشتار و نابودی یهودی‌ها جدای از حمایت از اسرائیل، به این کشور غرامت بپردازند، انواع کمک به آن را روا دارند و بالاخره نسبت به جنایات و اعمال غیرانسانی یهودی‌ها علیه فلسطینی‌ها سکوت اختیار نمایند.

– بنابراین ساختن دروغ و افسانه‌ای به نام هولوکاست و اصرار بر اینکه این واقعه اتفاق افتاده بوده است، دربرگیرنده مواهب عدیده کاربردی برای یهودی‌ها می‌باشد. لذا می‌توان فهمید که چرا یهودی‌ها با قدرت و نفوذی که در غرب دارند، جلوی تحقیق و بررسی پیرامون هولوکاست را می‌گیرند.

این‌ها امهات ایرادات جناب آقای محسن شکوهی و سایرین می‌باشد. صدالبته که آن‌ها هرگز نه اعتراف می‌کنند که بغض و کینه‌ای علیه یهودی‌ها دارند، نه اذعان دارند که یهودی‌ستیز و آنتی‌سمتیسم هستند و نه می‌خواهند که سر به تن غرب نباشد و نه باوری به دموکراسی و آزادی بیان دارند. بلکه می‌گویند که آقای دکتر زیباکلام شما و امثال شما که لیبرال هستید و به آزادی عقیده و آزادی بیان اعتقاددارید پس چرا به هولوکاست که می‌رسید، زیر همه باورهای دموکراسی خواهی و آزاداندیشانه‌تان می‌زنید؟

دوستان، من همان‌طور که در ابتدا این بحث و در پاسخ نقد آقای محسن شکوهی در اعتماد عرض کردم افزون بر آنچه پیرامون هولوکاست در فصل آخر «تولد اسرائیل» گفتم مطلب دیگری ندارم؛ بنابراین آن بخش از فصل آخر «تولد اسرائیل» را که در خصوص هولوکاست می‌باشد را مجدداً تکرار می‌نمایم. اگر چهارده فصل کتاب تولد اسرائیل هیچ نکته دیگری را نشان ندهد، دست‌کم این نتیجه‌گیری را در انتها به خواننده القاء می‌کند که شکل‌گیری اسرائیل به هر دلیلی که می‌بوده چندان ارتباطی با مسئله هولوکاست پیدا نمی‌کند. متأسفانه منکرین هولوکاست به‌جز نفرت از یهودی‌ها، آگاهی چندانی از ۴۰۰۰سال تاریخ یهودیت ندارند. ازجمله این نکته بدیهی را نیز نمی‌دانند که دست‌کم ۷۰ سال قبل از هولوکاست روند مهاجرت یهودی‌ها از اروپا به سایر نقاط ازجمله فلسطین آغاز شده بوده.

معتقدم که انکارکنندگان هولوکاست، ضد یهود هستند. مناقشه هم نه بر سر آزادی بیان است، نه بر سر آزادی عقیده، نه بر سر آزادی تحقیق و بررسی در تاریخ، نه بر سر اینکه آیا در غرب آزادی بیان و آزادی عقیده وجود دارد یا ندارد و نه سایر اسباب و عللی است که انکارکنندگان هولوکاست ابراز می‌نمایند. من حتی می‌خواهم عرض کنم که بسیاری از منکرین هولوکاست در حقیقت خیلی هم درد دفاع از حقوق فلسطینی‌ها را ندارند. اگر آماری گرفته شود که ظرف ۶۷ سال گذشته که کشور اسرائیل تأسیس‌شده چه تعدادی از فلسطینی‌‌ها توسط رژیم‌های انقلابی، ضد غربی، ضد امپریالیستی عرب ازجمله جمال عبدالناصر در مصر، معمر قذافی در لیبی و صدام حسین در عراق به‌علاوه فلسطینی‌هایی که در جریان جنگ‌های داخلی در لبنان و اردن از بین رفته‌اند و چه تعدادی توسط اسرائیل از بین رفته‌اند، اعدادی که در مقابل هم قرار خواهند گرفت باورنکردنی خواهند بود. راه دور نرویم، آقای محسن شکوهی و سایر منکرین هولوکاست آیا خبردارند که در جریان جنگ داخلی اخیر سوریه، چه بر سر فلسطینی‌هایی که حاضر نشدند از رژیم بشار اسد حمایت کنند، رفت؟ آیا می‌دانند چه بر سر بیش از یکصدهزار فلسطینی ساکن اردوگاه «یرموک» که حاضر نشدند از بشار اسد حمایت کنند رفت؟ منکرین هولوکاست در ایران برای درک رفتار اعراب با فلسطینی‌ها خیلی نیازی نیست که به خود زحمت دهند و ببینند که انقلابیون عرب و منکرین هولوکاست در جهان عرب با فلسطینی‌ها وقتی‌که به ساز آن‌ها نمی‌رقصیدند چگونه رفتار کرده‌اند. کافی است نگاهی به نظام خودمان بیندازند و ببینند که با فلسطینی‌ها در مقاطعی که حاضر نمی‌شوند با سیاست رسمی ایران اسلامی همراه کنند چگونه رفتار کرده‌ایم. سازمان آزادیبخش فلسطین به‌زعم ما خائن و سازشکار که جای خود دارد، وقتی حماس حاضر نیست از ما تبعیت نماید چگونه با آن‌ها رفتار کرده‌ایم.

حمایت از فلسطینی‌ها، حمایت از آزادی بیان، طرفداری از دموکراسی و آزادی اندیشه تماماً نقابی هستند برای پنهان ساختن و توجیه یهودی‌ستیزی. منکرین هولوکاست هم به دنبال تحقیق و بررسی آزادانه علمی نیستند بلکه به دنبال یک مهملی هستند برای پنهان ساختن افکار و عقاید نژادپرستانه‌شان؛ و اتفاقاً برای مبارزه با نژادپرستی هست که انکار هولوکاست منع شده. برای جلوگیری از تبلیغات نژادپرستی علیه یهودیت است که انکار هولوکاست جرم تلقی می‌شود. همان‌گونه که به بهانه آزادی نمی‌توان در غرب به مسلمانان، یهودی‌ها، زنان، سیاه‌پوستان، مهاجرین، پناه جویان و سایر اقلیت‌های دیگر توهین نموده و علیه آنان تحت پوشش حق آزادی بیان تبلیغ نمود.

ایام به کام باد

.


.

صوت پاسخ صادق زیباکلام به نقد محسن شکوهی درباره فصل آخر کتاب «تولد اسرائیل»

.


.

پاسخ صادق زیباکلام به نقد محسن شکوهی درباره فصل آخر کتاب «تولد اسرائیل»

نویسنده: صادق زیباکلام

بیستم مهرماه یک هزار و سیصد و نودوپنج

.


.

3 نظر برای “پاسخ صادق زیباکلام به نقد محسن شکوهی درباره فصل آخر کتاب «تولد اسرائیل»

  1. با تمام این حرف ها بالاخره اقای زیبا کلام نفرمودند چرا در غرب اجازه تحقیق درباره هولوکاست رو نمی دهند.

  2. چرا فرمودند “برای مبارزه با نژادپرستی هست که انکار هولوکاست منع شده. برای جلوگیری از تبلیغات نژادپرستی علیه یهودیت است که انکار هولوکاست جرم تلقی می‌شود”
    اینها بنظر وابسته به غرب و حقوق بگیر اونهان که چنین استدلال دارندوگرنه تحقیق شاید منجر به انکار نشود شاید تعدیل کند ولی میترسند منجر به انکار شود
    زیبا کلام زیاد هم زیبا کلام نیست طفره رو وکوچه بازاری است.

    1. این مطلب مربوط به هفت سال پیش است اما خوب است بدانید که در آمریکا که
      نفوذ لابی اسرائیل قویتر از اروپاست انکار هولوکاست جرم نیست. علت وضع این
      قانون مسئله تاریخ و زمینه تاریخی یهودستیزی هولناک در اروپاست. در آمریکا
      چنین زمینه تاریخی وجود ندارد و در عوض زمینه تاریخی نژادپرستی وجود دارد.
      برای همین هم در آمریکا حساسیت بیشتری روی هر گونه اظهار نظری که بوی تحقیر
      نژادی بدهد وجود دارد بیشتر از اروپا. انکار هولوکاست همانقدر ابلهانه است که انکار
      وجود آدولف هیتلر یا انکار وقوع جنگ جهانی دوم. حتی فیلمهای اسرای یهودی وجود دارد
      تعداد زیادی از یهودیان لهستانی همان مواقع به ایران پناه آوردند. انکار هولوکاست اگر
      هم غیرمنطقی باشد به اندازه ی مرض یهودستیزی خطرناک نیست. به امید شفای همه ی بیماران اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *