دکتر رنانی در گردهمایی مدیران و روسای ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور معاونین اداره کل و روسای ادارات داخلی اظهار کرد: در انتخاب معلمان باید گزینش روانشناختی صورت بگیرد چرا که این موضوع باعث می شود دانش آموزان در آینده دارای توانمندی هایی شوند که در توسعه کشور تاثیرگذار خواهند بود.
وی با اشاره به موضوع « صنعت آموزش و پرورش، کارخانه تولید بذر توسعه » افزود: بخشی از سیاست گذاری های ما را مهندسان انجام دادند در حالی که سیاست های اجتماعی نیازمند تخصص خاصی بوده است و روحانیون نیز دغدغه های خاصی داشتند.
دکتر رنانی ادامه داد: توسعه به معنای این نیست که ساختمان ها را تخریب کنیم و دوباره با نقشه جدید اقدام به ساخت آن کنیم، بلکه باید توانایی ها و عادات فکری و رفتاری خود را به شکلی تغییر دهیم که با استفاده از توانایی های خود، از این ساختمان، کم هزینه تر و کارآمدتر بتوانیم استفاده کنیم.
عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان عنوان کرد: رشد عبارت است از تکثیر وضع موجود یعنی تعداد دانش آموزان و کلاس ها و … را افزایش دهیم و پیشرفت به معنای رشد عمودی و عمقی است.
وی تصریح کرد: جامعه ای که رشد و پیشرفت کند، اما توسعه نیابد، افراد آن دچار فرسودگی می شوند و زندگی ها فرساینده می شود چون انسان ها هنوز زندگی کردن را یاد نگرفته اند و مفهوم بسیاری از موضوعات را فراموش کرده اند.
وی با بیان اینکه گرفتن آزمون ورودی برای ورود کودکان به مراکز پیش دبستانی، اقدام نادرستی است، گفت: این کار، جنایت در حق کودکان کشورمان است بنابراین اگر بعد توسعه رخ ندهد، پیشرفت نخواهیم کرد و زندگی کردن خسته کننده خواهد شد.
.
.
صوت سخنرانی محسن رنانی با عنوان «آموزش و پرورش، کارخانه تولید بذر توسعه»
.
.
موزش و پرورش، کارخانه تولید بذر توسعه
در جمع مدیران ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان
محسن رنانی
۲۷ تیرماه ۱۳۹۵
.
.