معرفی کتاب جلد دوم کتاب «ماخذشناسی فلسفه غرب»

معرفی کتاب جلد دوم کتاب «ماخذشناسی فلسفه غرب»

حسینعلی رحمتی : به لطف خدا پس از هشت سال تلاش، جلد دوم ماخذشناسی فلسفه غرب منتشر شد.  این جلد به معرفی حدود 3470  كتاب، پایان نامه  و مقاله می پردازد كه طی سال های 1381 – 1385 درباره موضوعات و مباحث مرتبط با فلسفه  و فیلسوفان غربی به زبان فارسی تالیف یا ترجمه شده است.اندیشوران جامعه ما، هر نوع نگرشی كه نسبت به فلسفه غرب داشته باشند،  برای مواجهه «واقع بینانه و منصفانه» با این فلسفه چاره ای جز مراجعه به آثار فلسفی غرب و تحقیق درباره آنها ندارند. از این رو كتاب حاضر میتواند برای همه اساتید، دانشجویان و كلیه كسانی كه به مباحث حوزه فلسفه علاقه دارند مفید باشد و كار آنان را برای جست و جوی منابع مورد نیازشان برای تحقیق و تدریس آسان سازد.

این كتاب در حدود 1400 صفحه سیصدكلمه ای است كه در قالب 720 صفحه به صورت رحلی دوستونه منتشر شده است.  برای سهولت دستیابی به منابع، در پایان كتاب ، فهرست موضوعی و فهرست اعلام به تفصیل آمده است.

در معرفی هر منبع افزو ن بر اطلاعات سندی (نویسنده، مترجم، ناشر و …)، توصیفی از محتوای منبع نیز آمده است تا مخاطب بتواند با درون مایه هر منبع آشنا شود. در انتخاب منابع، از هرگونه قضاوت و ارزشداوری خودداری شده و لذا معرفی منابع لزوما به معنای موافقت یا محتوای آنها نیست.

آثار معرفی شده در این ماخذشناسی (كه فعلا كاملترین ماخذشناسی درباره فلسفه غرب است) حوزه های متنوع فلسفه غرب را در بر می گیرد كه برخی از آنها از این قرار است: معرفتشناسی، فلسفه دین،فلسفه هنر، فلسفه اخلاق، منطق، هرمنوتیك، تاریخ فلسفه، زندگی نامه فلسوفان غربی، الاهیات، ایدئولوژی، فلسفه اجتماعی، فلسفه زبان، فلسفه ریاضی، فلسفه ذهن، فلسفه تحلیلی، فلسفه تاریخ، فلسفه تطبیقی، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه سیاسی، فلسفه طب، فلسفه علم

جلد اول ماخذشناسی كه در سال 1385 منتشر و در در سال 1388 تجدید چاپ شد به معرفی آثاری می پرداخت كه تا سال 1380 به فارسی تالیف یا ترجمه شده است و كتاب حاضر ادامه آن تاریخ (تا سال 1385) است. امید است در آینده امكان معرفی منابع مربوط به سال های بعد فراهم شود.

در تهیه این كتاب افراد مختلفی (در فیش نویسی، تایپ، استخراج نمایه ها، و انتشار كتاب) همكاری كردند كه بر خود لازم می دانم از تك تك آنها تشكر وقدردانی كنم. همچنین باید قدردان تلاش  همه نویسندگانی باشیم كه آثارشان در این ماخذشناسی معرفی شده است.

.


.

✅ مشخصات كتاب از این قرار است:
«ماخذشناسی فلسفه غرب : ج2، معرفی توصیفی منابع فارسی (كتاب، مقاله و پایان نامه 1381 – 1385)
ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم)، چاپ اول، 1395،  720 صفحه، قیمت:  60 هزار تومان

?? محل های فروش:
قم: میدان شهدا، تلفن    37832834–025
تهران: خ انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده، تلفن 66951534

.


.

معرفی کتاب جلد دوم کتاب «ماخذشناسی فلسفه غرب»

نویسنده: حسینعلی رحمتی

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *