سخنرانیِ مراد فرهادپور با عنوان جهانِ پس از سیاست

"جهان پس از سیاست " عنوان سخنرانی مراد فرهادپور در برلین است که در مرداد ۱۳۹۳ انجام گرفت.

مراد فرهادپور فیلسوف، نویسنده و مترجم ایرانیست که در جوانی برای تحصیل در رشتهٔ اقتصاد به انگلستان رفت. وی در سال ۱۳۵۸ پیش از انقلاب فرهنگی وارد دانشگاه تهران شد و در دههٔ هفتاد برای نشریات روشنفکری نظیر راه نو، کیان، و آدینه مطلب می‌نوشت. مراد فرهادپور در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چهره‌های روشنفکران چپ نو محسوب می‌شود.

“جهان پس از سیاست” عنوان سخنرانی مراد فرهادپور در برلین است که در مرداد ۱۳۹۳ انجام گرفت.
ایشان در این سخنرانی به تحلیل مسائل خاورمیانه از نگاه سیاست می پردازد.

دانلود ویدئو    حدود ۱۴۰ مگابایت            تماشا ویدئو

دانلود صوت    حدود ۱۱ مگابایت

3 نظر برای “سخنرانیِ مراد فرهادپور با عنوان جهانِ پس از سیاست

  1. درود و سپاس
    سخنرانی جهان پس از سیاست را چندین بار گوش دادم البته باید بگویم انسی چندان متاسفانه با فرهاد پور و ترجمه هایش ندارم لذا امکان دارد در اشتباه باشم در این مورد و امید وارم اشکالات بنده راگوشزد کنید در پاسخ .
    گمان بنده اینست که تفکرات فرهاد پور خیلی بوتیکی و شیک هستند مثل مرکز مدرن و بزرگ مامروزی که خانمها و اقایان ساعت ها مشغول و سرگردان اند ولی زمانی که از انجا خارج می شوند دریغ از حتی یک قلم خرید یا معابدی که زیبا هستند ولی جای مناسبی برای سکونت نیست باید دیداری کرد و خارج شد . شبیه فیلم های دیوید لینچ که بستری به پهنای دریا ولی عمق یک بند انگشت برای تاویل و تفکر و تفسیر می سازند گمان من هم در مورد سخنان مرادفرهادپور چنین منظری دارد . همه چیز بههم وصله پینه شده به ظاهر بسیار سخت فهم هستند و نخبه گرا . بوی ذات تغییر به شدت دلبری می کند در نوشته ها و قطعا در حوزه های میان رشته ای مثل سینما – معماری -شهرسازی-می توان بهره برد . البته قطعا فرهادپور روشنفکر است اما به این معنا که خود مفهوم سازی کرده و ایده پردازی های جریان ساز از او سرزده باشد یک متفکر نیست . به این معنا که مثلا شریعتی سروش شایگان اینها همه مفهوم سازی کرده اند در حوزه فکر که البته فرهاد پور چنین نکرده

  2. آقای قیچی ساز اینجا سایت روشنفکری دینی است و باور همه گردانندگان این است که سروش مفهوم سازی کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *