درگذشت عبدالرحیم ملکیان (ناصح قمشه‌ای)

درگذشت عبدالرحیم ملکیان (ناصح قمشه‌ای)

متاسفانه مطلع شدیم پدر استاد مصطفی ملکیان ( حاج شیخ عبدالرحیم ملکیان) امروز صبح دارفانی را وداع گفتند ، به ایشان و همه بازماندگان تسلیت عرض می نماییم.

پیکر این عالم وارسته عصر امروز ساعت ۱۷ از تکیه محله آقا شهرضا به سمت امامزاده شاهرضا(ع) تشییع می‌شود. به همین مناسبت مجلس ترحیم فردا صبح ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در تکیه محله آقا برگزار می شود.

مراسم ختمی در تهران نیز برگزار خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

 زندگی نامه :

▪️حاج شیخ عبدالرحیم ملکیان، متخلص به ناصح قمشه ای»، به سال ۱۳۰۲ شمسی (۱۳۴۲ قمری) در شهرضا(قمشه) به دنیا آمد. پس از طی دوره شش ساله دبستان به تحصیل علوم و معارف اسلامی، در حوزه علمیه همان شهر، پرداخت؛ و پس از چند سال راهی اصفهان شد و در حوزه علمیه ابن شهر، در محضر اساتیدی مانند حاج میرزا علی آقا شیرازی، صدر کوبایی، و حاج شیخ عباسعلی حبیب آبادی، درس خواند. آنگاه عازم شهر مقدس قم گشت و تعلیم علوم دینی معقول و منقول را در نزد استادانی همچون علامه طباطبائی، آیه الله بروجردی، حاج شیخ عباسعلی شاهرودی، فکور یزدی، و مجاهدی تبریزی پی گرفت.

▪️ در سال ۱۳۴۱ شمسی به زادگاه خود بازگشت و، در آنجا، از محضر حاج شیخ محمد هادی فرزانه، معروف به حکیم فرزانه، که در فلسفه و حکمت اسلامی اند و بویژه در اطلاع بر مکتب مشاء، از سرآمدان روزگار بود، بهره ور شد. در همه سالهای اشتغال به علوم و معارف اسلامی از افادات حکیم الهی قمشه ای، که خود از عموزادگان وی بود، نیز مستفید می گشت.

▪️ سالهاست که استاد ناصح قمشه ای، در شهرضا، به تدریس علوم دینی، اعم از معقول و منقول، و وعظ و ارشاد عامه مردم مشغول بودند. وی با ادبیات فارسی، و على الخصوص آثار مولوی، نظامی، سعدی، و حافظ، انس و الفت فراوان داشتند و خود نیز از اوایل جوانی در زمینه شعر فارسی، طبع آزمایی می کردند.
▪️ایشان در سحرگاه ۴ شهریور ۹۷ درسن ۹۵ سالگی بر اثر کهولت سن و بیماری در گذشتند.

3 نظر برای “درگذشت عبدالرحیم ملکیان (ناصح قمشه‌ای)

  1. روحش شادباد .به استادملکیان تسلیت می گویم انشاا…سلامت باشند تادوست دارانش ازافکارگرانقدرش استفاده ببرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *