پیشنهاد بازی به دی کاپریو در نقش مولانا

پیشنهاد بازی به دی کاپریو در نقش مولانا

ترجمه انگلیسی اشعار مولانا در دو دهه گذشته از پرفروش ترین کتاب های شعری در آمریکا بوده است. دی کاپریو و داونی جونیور نامزدهای اولیه بازی در نقش مولانا و شمس تبریزی هستند.

سینمای هالیوود قرار است داستان زندگی مولانا جلال الدین رومی شاعر بزرگ ایرانی قرن سیزدهم میلادی را تبدیل به فیلم کند.

دیوید فرانزونی فیلمنامه نویس برنده اسکار هالیوود که در کارنامه کاری خود نوشتن فیلمنامه های موفقی چون ” گلادیاتور ” را دارد، با اعلام این موضوع به روزنامه گاردین بریتانیا ، از تحقیق ابتدایی برای نوشتن فیلمنامه و سفر به ترکیه به همراه تهیه کننده فیلم مولانا خبر داده است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی “دیلی تلگراف”  نکته جالب این خبر حضور احتمالی لئوناردو دی کاپریو ۴۱ ساله بازیگر سرشناس و برنده جایزه اسکار ۲۰۱۶  هالیوود در نقش مولانا و حضور  “رابرت داونی جونیور” ۵۱ ساله از دیگر بازیگران مطرح هالیوود در نقش شمس تبریزی است.

دی کاریو اسکار سال ۲۰۱۶ را به خاطر بازی عالی خود در فیلم ” بازگشته ” به کارگردانی “الخاندرو گونزالس ایناریتو” از آن خود کرد.

با وجودی که به گفته فیلمنامه نویس مولانا هنوز حضور این دو بازیگر به عنوان گزینه های نهایی در ساخت فیلم زندگی مولانا قطعی نشده و او هنوز در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه زندگی مولانا است، اما به گفته این فیلمنامه نویس در صورتی که همه چیز طبق پیش بینی ها خوب پیش برود قرار است ساخت این پروژه سینمایی در سال آینده میلادی آغاز شود.

با توجه به شناخته بودن و محبوبیت آثار مولانا جلال الدین رومی (یا بلخی) در آمریکا و جهان ، پیش بینی می شود این فیلم در صورت ساخته شدن یکی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه های سینمایی مطرح جهانی شود.

فرانزونی به گاردین گفته است که هفته گذشته به منظور تحقیق و گفت و گو با مولوی شناسان به شهرهای استانبول و قونیه (آرامگاه مولانا) سفر کرده است.

با توجه به حضور مولوی شناسان مطرحی در کشور زادگاه مولانا این فیلمنامه نویس هالیوود از امکان سفر به ایران برای تحقیق و مصاحبه با مولوی شناسان سخنی نگفته است.

همچنین هنوز درباره مکان احتمالی ساخت و فیلمبرداری این اثر سینمایی صحبتی به میان نیامده است.

گفتنی است در دو دهه گذشته ترجمه اشعار مولانا در آمریکا  پرفروش ترین کتاب شعر در این کشور شده است و فروش آثار مولانا حتی از اشعار شعرای نامی انگلیسی همچون شکسپیر و بلیک بالاتر قرار گرفته است.

.


.

پیشنهاد بازی به دی کاپریو در نقش مولانا

منبع: عصر ایران

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *