معرفی کتاب تسلی بخشی های فلسفه

کتاب " تسلی بخشی های فلسفه "، از جمله کتاب هایی است که می توان آن را در زمره کتاب های "فلسفه برای زندگی" نام برد.

 آلن دو باتن فیلسوف معاصر سوئیسی ، در کتاب های منتشرشده اش تلاش داشته تا فلسفه را از بام انتزاعیات صرف به روی زمین آورده تا با زندگی مردم در ارتباط بیشتری باشد. او سعی کرده است که از آموزه های فیلسوفان بزرگ، در جهت کاربرد آن در زندگی روزمره انسان ها استفاده کند تا از رنج آنان کم کرده و بر غنای آن بیفزاید.

کتاب ” تسلی بخشی های فلسفه “، از جمله کتاب هایی است که می توان آن را در زمره کتاب های “فلسفه برای زندگی” نام برد. این کتاب در شش بخش نوشته که در هر بخش سعی می کند یکی از سختی های زندگی را با آموزه های یکی از فیلسوفان درمان کند و التیام ببخشد. بخش نخست مواجهه با عدم محبوبیت است که آموزه ها و زندگی سقراط مورد اشاره قرار گرفته است. فصل دوم مواجهه با کم پولی است که با آموزه های اپیکور، مورد بررسی قرار می گیرد. در فصل سوم، با سنکا ( فیلسوف رواقی رومی ) به مصاف مواجهه با ناکامی رفته است. اگر کسی  نا توانی و نابسندگی داشته باشد می تواند در فصل چهارم با آموزه های مونتنی ( اندیشمند فرانسوی ) مواجه شود. آرتور شوپنهاور، در فصل پنجم برای کسانی که قلبشان شکسته است، آورده شده و در فصل ششم، آموزه های فردریش نیچه برای مواجهه با سختی ها، ارائه شده است.

کتاب “تسلی بخشی های فلسفه” اصلا کتاب سخت خوانی نیست و برای خواندن آن به مقدمات فلسفی چندانی نیاز ندارید. کتاب با زندگی نامه های فیلسوفان و بعد تحلیلی فلسفی از نظریات آن و ربط و نسبتشان با فصل مربوط به خودشان، همراه است که  مثال هایی ملموس از زندگی آن ها خواندن کتاب را هرچه لذت بخش تر می کند.

“تسلی بخشی های فلسفه” توسط عرفان ثابتی ترجمه شده و نشر ققنوس آن را منتشر نموده است.

8 نظر برای “معرفی کتاب تسلی بخشی های فلسفه

  1. این کتاب بیشتر از آنکه بیانی فلسفی با کلماتی قلمبه سلمبه داشته باشد زندگی پنج فیلسوف را رودر روی باورهایشان قرار میدهد تا به ما در مقابله با مشکلات زندگی کمک کند.

    پیشنهاد می‌کنم معرفی ما را هم در لینک زیر بخوانید و نظر بدید:
    http://kafebook.ir/کتاب-تسلی-بخشی-های-فلسفه/

  2. برای خواند تسلی بخشی های فلسفه نیاز به داشتن دانش فلسفی خاصی نیست و این نقطه قوت این کتاب است که ما را آرام آرام با فلسفه آشتی می دهد.

    برای خرید کتاب های فلسفی و ادبی دست دوم میتونید به وبسایت کتابلازم سری بزنید:
    http://www.ketablazem.com/

  3. سلام خدمت دوستان پرتلاش سایت صدانت .
    خواهشمندم که «معرفی کتاب» را به روزرسانی کنید یا حتی بخشی تخصصی تر برای معرفی کتاب قرار دهید.
    باز هم از زحمات بی دریغ شما متشکرم .
    در پناه خداوند منان باشید.

  4. سلام
    به نظر می‌رسه که غیر از بخش یکم (تا صفحه ۵۳)که تأمل و تفکر بیشتری درش هست؛ باقی کتاب را در یک جمله بشه خلاصه کرد:
    «چون همه‌چیز جبری و پوچ است؛ نگران هیچ چیز نباش»

    به نظر بنده هرچه از آغاز کتاب دورتر می‌شویم از وزن و وثاقت نوشتار کاسته می‌شه.

    در نهایت می‌تونم بگم که ارزش این کتاب اصلا در حد شهرتش نیست.

  5. با استناد به آثار شش فیلسوف بزرگ سعی در حل کردن مشکلات و معظلاتی داره که در زندگی روزمره ما به وجود میان و گاهی باعث نامیدی و سردرگمی میشن. این کتاب سعی میکنه نگاه ما رو به این مشکلات عوض بکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *