سخنرانی آذرخش مکری در سمپوزیوم رشک و حسد

سخنرانی آذرخش مکری در سمپوزیوم رشک و حسد

هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ماهیانه‌ی انجمن علمی روان‌درمانی ایران، از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ روز پنج‌شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۷، در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان روزبه برگزار شد. بر اساس تصمیم هیأت مدیره‌ی انجمن برای پربار کردن نشست‌های ماهیانه‌ی انجمن، تلاش خواهد شد تا این جلسات به شکل سمپوزیوم‌های موضوعیِ یک‌روزه، با امتیاز بازآموزی، برنامه‌ریزی شوند، و در این سمپوزیوم‌ها صاحب‌نظران و متخصصان از جنبه‌های مختلف به موضوع سمپوزیوم بپردازند. موضوع سمپوزیوم تیرماه انجمن علمی روان‌درمانی ایران «رشک و حسد» بود.

در ابتدای این نشست، سخن‌رانی جناب آقای دکتر مهدی تهرانی‌دوست بود که به جنبه‌های رشدی و شناختی احساس‌های رشک و حسد در کودکان می‌پرداخت. در سخن‌رانی بعدی، جناب آقای دکتر سامرند سلیمی به موضوع حسادت (jealousy) در روابط عاطفی و ازدواج پرداخت و ابعاد مختلف آن و نیز نحوه‌ی روی‌کرد به این پدیده در زوج‌درمانی را بررسی کرد. جناب آقای دکتر آذرخش مکری در سخن‌رانی خود با بررسی جامعی درباره‌ی این پدیده‌ها، و با ارجاع به نظریه‌های مختلف مرتبط با آن، جنبه‌های تاریخی و اجتماعی آن را بررسی کرد. در آخرین سخن‌رانی، جناب آقای دکتر عباس امید نگاهی به نظریه‌های روان‌کاوی مرتبط با دو‌ مفهوم رشک و حسد داشت.

این سمپوزیوم با استقبال و حضور چشم‌گیر مخاطبان و علاقمندان به این‌ حوزه برگزار شد و بیش از ۲۳۰ نفر به طور حضوری در این سمپوزیوم شرکت داشتند و حدود ۵۰ نفر هم از طریق پخش اینستاگرامی آن را مشاهده کردند. مشارکت حضوری علاقمندان در این سمپوزیوم بالاتر از ظرفیت مکانی سالن بود، و متأسفانه به دلیل پر شدن ظرفیت سالن تعداد زیادی از علاقمندان مجبور شدند روی زمین بنشینند یا در حالت ایستاده در جلسه شرکت کنند. از این گروه از هم‌کاران و علاقمندان برای سختی که متحمل شدند پوزش می‌خواهیم و تلاش خواهیم کرد در نشست‌های بعدی مشکلات مربوط به ظرفیت سالن را برطرف کنیم.

.


.

صوت سخنرانی آذرخش مکری در سمپوزیوم رشک و حسد

فایل پاورپوینت سخنرانی آذرخش مکری در سمپوزیوم رشک و حسد

.


.

سایت انجمن علمی روان‌درمانی ایران

.


.

1 نظر برای “سخنرانی آذرخش مکری در سمپوزیوم رشک و حسد

  1. عرض سلام و تشکر از سایت بی نظیر صدانت

    صوت سخنرانی سایر سخنرانان موجود نیست؟
    سایر نشست ها (۷ دوره قبلی) چطور؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *