مباحثه هادی خانیکی، مصطفی ملکیان و محمدامین قانعی‌راد در ماهنامه اندیشه‌ پویا

مباحثه هادی خانیکی، مصطفی ملکیان و محمدامین قانعی‌راد در ماهنامه اندیشه‌ پویا پیرامون «روشنفکر سیاسی، روشنفکر فرهنگی و روشنفکر اجتماعی»

اندیشهٔ پویا: در شمارهٔ سی و سوم مباحثه‌ای با حضور مصطفی ملکیان و سعید حجاریان و با عنوان «سیاست‌زدگی یا سیاست زدایی» منتشر شد که به اولویت سنجی اصلاحات سیاسی و اصلاحات فرهنگی می پرداخت. این گفتوگو ادامه داشت و مشروح جلسهٔ دوم آن نیز درشمارهٔ سی‌وپنجم اندیشهٔ پویا منتشر شد. اما در ادامه برخی نیز به این گفتوگو پیوستند؛ از جمله دکتر محمدمهدی مجاهدی که نقد و نظر خود را به صورت مقاله‌ای در اختیار اندیشهٔ پویا گذاشت و در شمارهٔ سی و نهم منتشر شد. دیدگاه فردگرایانهٔ استاد ملکیان، مورد توجه برخی جامعه‌شناسان نیز قرار گرفته بود و از همین رو دکترمحمدامین قانعی راد، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران از استاد ملکیان دعوت کرد که در میزگردی با حضور دکتر هادی خانیکی، رئیس انجمن مطالعات فرهنگی، به بحث دربارهٔ دیدگاه‌های استاد ملکیان بپردازند. آنچه می‌خوانید برخاسته از این میزگرد و گفتگوی انتقادی دربارهٔ نسبت روشنفکری فرهنگی روشنفکری سیاسی و روشنفکری اجتماعی است به میزبانی دکترقانعی راد که توسط لیلا ابراهیمیان پیاده شده و برای انتشار در اختیار اندیشهٔ یویا گذاشته شده است.

.


.

مباحثه هادی خانیکی، مصطفی ملکیان و محمدامین قانعی‌راد در ماهنامه اندیشه‌ پویا پیرامون «روشنفکر سیاسی، روشنفکر فرهنگی و روشنفکر اجتماعی»

فایل pdf این مباحثه

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *