سروش دباغ، نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز

سروش دباغ، نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز

ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۶ سیمرغ در بخش اصلی، ۲ سیمرغ -بهترین فیلم و بهترین کارگردانی-در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

تعریف واژه «ابد و یک روز» در خود فیلم معلوم می‌شود. مرتضی (پیمان معادی) معنای این واژه قضایی را این‌گونه بیان می‌کند: «وقتی به مجرمی ابد می‌دهند، بعد از ۱۵ سال او می‌تواند تقاضای فرجام خواهی کند و از مدت حبسش کم کند. اما وقتی قاضی حکم ابد و یک روز می‌دهد دیگر امکانی برای کم کردن مدت حبس نیست. مجرم تا یک روز بعد از مرگش هم باید در زندان بماند.» این فیلم از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شده است.

.


.

سروش دباغ، نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز

صوت نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز

۱۲٫۵ مگابایت – یک ساعت و سه دقیقه

.


.

یک نظر برای “سروش دباغ، نقد و بررسی فیلم ابد و یک روز

  1. فیلم سیاه شجاعانه حال بهم زنی که خبر از واقعیت ایران امروز میدهد اما بازهم با تناقض شعاری تمام میشود: ادعای فیلم اینست که داخل کشور جوانان یا معتاد میشوند یا از بیکاری و فقر مریض و بیمار شوند ، پس لاجرم چاره ای جز مهاجرت و یا خودفروشی خارجی نمی ماند. اما تنها شانس خوشبختی خانواده، از رفتن منصرف میشود تا چه شود؟! که دوباره در همان فلاکت دسته جمعی بمیرند؟! شاید نتوان بر تصمیمات فردی خرده گرفت، شاید در کنار عزیزان مرگ تدریجی داشتن بهتر از مرگ تشریفاتی در غربت باشد!؟ خیلی ها هم مهاجرت کردند و سروسامانی یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *