درس‌گفتارهای روانشناسی اخلاق از امیر صائمی

درس‌گفتارهای روانشناسی اخلاق از امیر صائمی

سوالاتی نظیر اینکه عمل اخلاقی چیست؟ چرا باید اخلاقی عمل کنیم؟ چرا گاهی اوقات نمی توانیم اخلاقی عمل کنیم؟ در مرکز فرا اخلاق قرار دارند. فلاسفه به صورت سنتی کوشیده اند با تحلیل هایی صرفا نظری پاسخ هایی برای این سوالات فراهم کنند. با این همه، در سال های اخیر ادعا شده است که پژوهش های تجربی در حوزه روان شناسی در پاسخ به این سوالات نقشی تاثیرگذار دارند.
در دوره‌ی روانشناسی اخلاق ، امیر صائمی ابتدا مهم ترین پرسش های فرا اخلاق را مرور می کند و سپس درباره نقش پژوهش های تازه تجربی در حوزه روان شناسی در پاسخ به این پرسش ها کنکاش می نماید. گفتنی است مخاطب اصلی این کلاس دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد فلسفه می باشند.

.


.

جلسه اول

جلسه دوم

جلسه سوم

جلسه چهارم

جلسه پنجم

جلسه ششم

جلسه هفتم

جلسه هشتم

جلسه نهم

.


.

4 نظر برای “درس‌گفتارهای روانشناسی اخلاق از امیر صائمی

    1. من سه جلسه ی اولشو گوش دادم فعلا داره فرااخلاق میگه … تا اینجا خیلی خوب بوده به این معنا که پرت و پلا نمیگه، معلوماتش خیلی بالاست، ذهنش خوب می تونه تحلیل کنه، سیلابس خوبی داره و سوالای خوبی پرسیده میشه.

      دو تا اشکال داره یکی این که بعضی قسمتا کیفیت ضبط صدا کمه و ثانیا این که باید یکی دو جلسه بگذره تا به نحوه ی صحبت کردنش عادت کنی . چون اولا یک کم تند حرف می زنه ثانیا خیلی انگلیسی قاطی فارسی میگه . البته انگلیسی هاشو همه می فهمن ولی این که مثلا بعضی جاها از یه جمله یکی در میون کلمات انگلیسی و فارسی داره ، یک کمی نیاز به عادت کردن داره.

      من که حتما بقیشو گوش می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *