داریوش شایگان از نگاه رامین جهانبگلو و مهدی خلجی

داریوش شایگان از نگاه رامین جهانبگلو و مهدی خلجی

کانونِ کتابِ تورنتو نشست یکصد و سی‌ام خود را، که چندی پیش برگزار شد، به یابود داریوش شایگان اختصاص داد. رامین جهانبگلو و مهدی خلجی دو سخنران این نشست بودند. سعید حریری، مدیر کانون، پیش از آغاز سخنرانی‌ها دو پرسش زیر را طرح کرد که هر دو سخنران، ضمن نکات دیگر، مورد توجه قرار دادند:

فیلسوفی که می‌تواند هم در زمان شاه و هم در این زمان محبوب دو نظام حاکم باشد چگونه فیلسوفی است؟ آیا می‌توان گفت که دلیلش این است که این فیلسوف اساساً به مشکلات و معضلات مردم توجهی نداشته است؟

آیا می‌توان گفت که آقای شایگان قلبش برای ایران و ایرانیان می‌تپیده یا اینکه ایشان بیشتر شخصیتی جهانی بوده و قلبش برای جهان می‌تپیده؟

.


.

مشاهده در یوتوب

مشاهده در آپارات

فایل صوتی این نشست

.


.

منبع: آســو

.


.

5 نظر برای “داریوش شایگان از نگاه رامین جهانبگلو و مهدی خلجی

  1. براتون متاسفم از یک وطن‌فروش بی‌هویتی مثل مهدی خلجی مطلب میذارید البته رگه‌هایی از ایران‌ستیزی و ایران‌هراسی در سایت شما پیشتر هم دیده شده ولی این دیگه واقعا نوبره
    جاداره خوانندگان سایت این صفحع را ریپورت کنند برای فیلتر شذن

    1. خدا امثال شما سانسورچی ها رو زیاد نکنه! این وطنتون چی هست که کسی بخواد اون رو بفروشه

  2. شما چه سندی برای وطن فروشی وبی هویتی مهدی خلجی دارید ؟انچه شما باید به ان توجه کنید اینست که به مطالب گفته شده بها بدهید نه به شخصی که انرا میگویدسخن حق را از ادم باطل بپذیرید وسخن باطل را از ادم حق هرگز نپذیرید شما فار غ از اینکه چه کسی گفته مطالب طرح شده از اقای مهدی خلجی را نقد وبررسی نمایید

  3. مولا علی فرموده است: اُنْظُرْ اِلی ما قالَ وَ لا تَنْظُرْ اِلی مَنْ قالَ
    سخن را بشنوید و داوری کنید. اگر خوب بود بپذیرید وگرنه کناری بگذارید.

  4. پرسش کودکانه ای مطرح شده. کسی که قلبش برای وطن خودش نتپه برای بشریت هم نخواهد تپید. شک نباید کرد. در ضمن در جواب دوستی که می گه حالا مگه این وطن چی هست؟ باید بگم اگر امثال شما وطن فروشان fر مسند قدرت نبودید می دید چه می بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *