اعلام حمایت استادان و پژوهشگران فلسفه از حسن روحانی

اعلام حمایت استادان و پژوهشگران فلسفه از حسن روحانی

متن زیر برای اعلام حمایت استادان و پژوهشگران فلسفه از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری نوشته شده است. برای امضای بیانیه، امضاکننده باید مدرس فلسفه در یکی از مراکز عالی آموزشی و پژوهشی کشور یا دارای مدرک دکتری فلسفه، یا دارای تالیف، ترجمه یا تصحیحی در فلسفه باشد. لطفا برای امضای متن به این کانال بروید که در آن نحوه اعلام اسامی توضیح داده شده است:

به نام خداوند جان و خرد

ما جمعی از معلمان و پژوهشگران فلسفه، که می‌کوشیم «حقیقت» را دغدغه‌ی غایی خود قرار دهیم، به اقتضای عشق به معرفت و تبعیت از دلیل، و فارغ از همه‌ی اختلاف‌های ممكن فکری، با الهام از آن تعهد اجتماعی كه از سقراط آموخته‌ایم، بر این گمان‌ایم که در شرایط حساس کنونی حسن روحانی برای ریاست جمهوری ایران گزینه‌ای مطلوب است زیرا:
1_ دولت حسن روحانی کوشید در چهار سال گذشته فضای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را، به‌ویژه در عرصه‌ی ستم‌دیده‌ی علوم انسانی، برای تبادل افکار و اندیشه‌ها مهیّاتر کند؛ فضای عمومی را، در حد امکان، در اختیار همه‌ی دیدگاه‌های فکری و فرهنگی قرار دهد؛ مطبوعات و تریبون‌های عمومی را از انحصار یک‌جانبه‌ی نمایندگان دیدگاه‌هایی خاص خارج کند؛ و از آزادی اندیشه و بیان و گفت‌وگو در فضای مجازی پاسداری کند. این تلاش‌ها آنگاه ارزش خود را عیان خواهد کرد که دریابیم شنیدن صدای دیگری شرط لازم حقیقت‌جویی است. از این رو، گرچه عملکرد چهارساله‌ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخش فرهنگی دولت را درخور نقد بسیار می‌یابیم، و تا تحقق آرمان استقلال دانشگاه‌ها و آزادی آكادمیك راهی دراز در پیش می‌بینیم، حسن روحانی را در مقایسه با دیگر نامزدها به آزادی اندیشه و بیان و احترام به ساحت دانشگاه متعهدتر می‌دانیم.
ما از سر دغدغه‌ی «ارزش‌های معرفتی» به حسن روحانی رأی می‌دهیم.
2_ دولت حسن روحانی کوشید «دولت» را، به مثابه‌ی رکنی بسیار مهم و مؤثر در اجتماع، در قبال آنچه در جامعه می‌گذرد پاسخگو و مسئول کند، و در درجه‌ی نخست دروغ‌گویی، جعل آمار و ارقام، و فریب فعالانه یا منفعلانه‌ی افکار عمومی را دست‌کم از بالاترین ارکان تصمیم‌گیری دولتی بزداید. این دولت، هم‌زمان، به‌رغم فشارها و محدودیت‌ها، اندیشه‌ی صلح‌طلبی و تنش‌زدایی را جانشین پرخاشگری و یکه‌تازی‌های وهم‌آلودی کرد که نه‌تنها با گسترش فشارهای اجتماعی و اقتصادی فضای عمومی را به صورت نظام‌مند به سوی فروپاشی اخلاقی و اجتماعی سوق می‌داد و «خوب زیستن» را دشوارتر و دشوارتر می‌کرد، بلکه به شیوه‌های گوناگون جان آدمیان را در معرض آسیب‌ها و خطرها و درد و رنج‌های بسیار قرار می‌داد. در چهار سال گذشته، جان آدمیان، کاستن از درد و رنج آن‌ها و افزودن بر کرامتشان بار دیگر تا حدود زیادی برای دولتمردان ما اهمیت یافته است.
ما از سر دغدغه‌ی «ارزش‌های اخلاقی» به حسن روحانی رأی می‌دهیم.
3_ دولت حسن روحانی کوشید در چهار سال گذشته نهادهای مدنی را در زمینه‌های علمی، فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و سیاسی احیا و تقویت کند. نهادهای مدنی عرصه‌ی پرورش و رشد شخصیت افراد در جامعه‌اند. در سال‌های پس از انقلاب مشروطیت، جامعه‌ی ما فقط در مواقعی رشد و ارتقا داشته است که نهادهای مدنی در آن فعال و ثمربخش بوده‌اند. هرگاه قدرت‌های سیاسی و نظامی فعالیت این نهادها را خطرآفرین انگاشته و مانعشان شده‌اند، جامعه‌ی ایران سال‌ها و سال‌ها به عقب بازگشته، و نسل‌هایی از ایرانیان گرفتار محنت شده‌اند. در چهار سال گذشته بار دیگر نهادهای مدنی فعال شده‌اند و سرمایه‌ی اجتماعی جان گرفته است. برای شکل‌گیری جامعه‌ای دموکراتیک راهی جز حفاظت از این نهادهای نوپا و آسیب‌پذیر، و افزودن بر سرمایه‌ی اجتماعی نداریم.
ما از سر دغدغه‌ی «ارزش‌های مدنی» به حسن روحانی رأی می‌دهیم.

اعلام حمایت استادان و پژوهشگران فلسفه از حسن روحانی

امضاكنندگان تاكنون:

امضاكنندگان تاكنون:

1_ ایرج آذرفزا (مترجم)

2_ آروین آذرگین (دانشگاه اصفهان)

3_ ابراهیم آزادگان (دانشگاه صنعتی شریف)

4_ علیرضا آزادی (دانشگاه تبریز)

5_ محسن آزموده (نویسنده و روزنامه‌نگار)

6_ اسدالله آژیر (دانشگاه رازی کرمانشاه)

7_ حسن ابراهیمی (دانشگاه تهران)

8_ ملیحه ابویی مهریزی (دكترای فلسفه)

9_ ملیحه احسانی (دکترای فلسفه)

10_ احمد احمدی (بازنشسته‌ی دانشگاه تهران، سازمان سمت)

11_ بابک احمدی (نویسنده و مترجم)

12_ علی‌اکبر احمدی افرمجانی (دانشگاه علامه طباطبایی)

13_ مسعود ادیب (دانشگاه مفید)

14_ شهلا اسلامی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

15_ علیرضا اسماعیل‌زاده‌ی برزی (دكترای فلسفه‌ی هنر)

16_ محمدرضا اسمخانی (مترجم)

17_ غلامرضا اصفهانی (مترجم)

18_ حسین اطهری (دانشگاه فردوسی مشهد)

19_ شاپور اعتماد (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

20_ موسی اكرمی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

21_ كیوان الستی (مركز تحقیقات سیاست علمی كشور)

22_ مسعود امید (دانشگاه تبریز)

23_ حسن امیری آرا (مترجم)

24_ مهدی امینی (مترجم)

25_ محمدجواد انواری (بنیاد دایره‌المعارف اسلامی)

26_ علی بابایی (دانشگاه محقق اردبیلی)

27_ زهرا باختری (مترجم)

28_ پروین بازقندی (دكترای فلسفه‌ی تعلیم و تربیت)

29_ خسرو باقری (دانشگاه تهران)

30_ اشکان بحرانی (مترجم)

31_ حمیده بحرینی (مترجم)

32_ شیما بحرینی (دكترای فلسفه‌ی هنر)

33_ مریم بختیاریان (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

34_ انسیه برخواه (بنیاد دایره‌المعارف اسلامی)

35_ کیوان بلندهمتیان (دانشگاه کردستان)

36_ كاوه بهبهانی (مترجم)

37_ حسین بیات (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

38_ محمدرضا بیات (دانشگاه تهران)

39_ مرضیه بیگدلی (مركز تربیت‌مدرس قم)

40_ مهرداد پارسا (مترجم)

41_ بهمن پازوكی (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

42_ حمیدرضا پروار (سازمان سنجش آموزش کشور)

43_ نغمه پروان (مترجم)

44_ اکبر پرویزی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج)

45_ پویان پروین اردبیلی (ویراستار و مصحح متون فلسفی)

46_ هومن پناهنده (مترجم و ویراستار متون فلسفی)

47_ اصغر پوربهرامی (مترجم)

48_ نصرالله پورجوادی (بازنشسته‌ی دانشگاه تهران)

49_ زهرا پورسینا (دانشگاه شهید بهشتی)

50_ علی پورمحمدی (دانشگاه علامه طباطبایی)

51_ نعیمه پورمحمدی (دانشگاه ادیان و مذاهب)

52_ مهناز تبرایی (دكترای فلسفه و كلام اسلامی)

53_ امیرحسین تقی‌پور (نویسنده و مترجم)

54_ رقیه تمیمی (دكترای فلسفه‌ی اخلاق)

55_ غلامحسین توكلی (دانشگاه اصفهان)

56_ سید رضا تهامی (نویسنده)

57_ علیرضا ثقه‌الاسلامی (پژوهشگاه ایرانداك)

58_ محمد جاودان (دانشگاه ادیان و مذاهب)

59_ علی چاپرک (نویسنده)

60_ مازیار چیت‌ساز (مترجم)

61_ فرزاد حاجی‌میرزایی (مترجم و مدرس)

62_ نجفقلی حبیبی (بازنشسته‌ی دانشگاه علامه )

63_ علیرضا حسن‌پور (دانشگاه ایلام)

64_ علی حسینخانی (دکترای فلسفه)

65_ مالك حسینی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

66_ سید مسعود حسینی (مترجم)

67_ مینو حجت (دانشگاه شهید بهشتی)

68_ غزاله حجتی (مترجم)

69_ احمدعلی حیدری (دانشگاه علامه طباطبایی)

70_ جواد حیدری (مترجم)

71_ حمیدرضا خادمی (پژوهشکده‌ی سازمان سمت)

72_ افشین خاکباز (مترجم)

73_ امیرحسین خداپرست (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

74_ بهنام خداپناه (مترجم)

75_ مهدی خسروانی (مترجم)

76_ میثم خسروی (دکترای فلسفه‌ی علم)

77_ یاسر خوشنویس (مترجم)

78_ سهند خیرآبادی (نویسنده)

79_ محمد خیری (دانشگاه مفید)

80_ عارف دانیالی (نویسنده)

81_ مجید داوودی بنی (دانشگاه امیرکبیر)

82_ مجتبی درایتی (دکترای فلسفه)

83_ داریوش درویشی (نویسنده)

84_ مهدی دشت بزرگی (دانشگاه كاشان)

85_ داوود دهقان (دانشگاه فرهنگیان شیراز)

86_ خشایار دیهیمی (نویسنده و مترجم)

87_ عباس ذهبی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

88_ غلامرضا ذكیانی (دانشگاه علامه طباطبایی)

89_ فروزان راسخی (دانشگاه الزهراء)

90_ مزدک رجبی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

91_ انشاءالله رحمتی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز)

92_ محمد رحیمیان (دكترای فلسفه‌ی هنر)

93_ رسول رسولی‌پور (دانشگاه خوارزمی)

94_ رضا رسولی شربیانی (دانشگاه پیام نور)

95_ حسن رضازاده (دانشگاه كاشان)

96_ رضا رضازاده (دانشگاه ایلام)

97_ قاسم رضایی (دانشگاه اصفهان)

98_ محمدجواد رضایی (دانشگاه خوارزمی)

99_ مهین رضایی (دانشگاه پیام نور، استان تهران)

100_ معصومه رمضانی (دانشگاه پیام نور، مركز آران و بیدگل)

101_ فائزه رودی (مدرس و مترجم)

102_ علی روشنی‌زاده (دانشگاه آزاد اسلامی ایلام)

103_ محمدطاهر ریاضی ارسی (مترجم)

104_ محمد رییس‌زاده (بنیاد دایره‌المعارف اسلامی)

105_ محمدصالح زارع‌پور (دکترای فلسفه)

106_ محسن زمانی (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

107_ مسعود زمانی (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

108_ مسعود زنجانی (مدرس و نویسنده)

109_ علیرضا سبحانی (دانشگاه سیستان و بلوچستان)

110_ مریم سعدی (دکترای فلسفه‌ی دین)

111_ سحر سلطانی (دانشگاه خوارزمی)

112_ حسین سلیمانی (دانشگاه ادیان و مذاهب)

113_ عبدالرحیم سلیمانی (دانشگاه مفید)

114_ وحید سهرابی‌فر (دانشگاه ادیان و مذاهب)

115_ لیلا سیاوشی (دكترای فلسفه‌ی جدید و معاصر غرب)

116_ حسن سیدعرب (بنیاد دایره‌المعارف اسلامی)

117_ شهین سیمیاری (دکترای فلسفه‌ی تعلیم و تربیت)

118_ شهرزاد شاه‌سنی (دانشگاه شیراز)

119_ نوشین شاهنده (مترجم)

120_ نادر شایگان‌فر (دانشگاه هنر اصفهان)

121_ حمیدرضا شریعتمداری (دانشگاه ادیان و مذاهب)

122_ رحمان شریف‌زاده (مترجم)

123_ محسن شعبانی (مترجم)

124_ محمد شفیعی (دکترای فلسفه)

125_ بابک شمشیری (دانشگاه شیراز)

126_ علی شهبازی (نویسنده و مترجم)

127_ كامران شهبازی (مترجم)

128_ شهرام شهریاری (دكترای فلسفه‌ی علم)

129_ حسین شیخ‌رضائی (مركز تحقیقات سیاست علمی كشور)

130_ حامد شیواپور (دانشگاه مفید)

131_ زینب صابر (دانشگاه هنر اصفهان)

132_ علی صادقی (نویسنده)

133_ مسعود صادقی (دانشگاه تهران)

134_ محمدجواد صافیان (دانشگاه اصفهان)

135_ حسن صالحی (مترجم)

136_ زینب صالحی (مترجم)

137_ علیرضا صالحی (مدرس فلسفه‌ی اخلاق)

138_ محمدحسین صالحی (مترجم و ویراستار متون فلسفی)

139_ مانی صالحی علامه (مترجم)

140_ مریم صانع‌پور (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

141_ امیر صائمی (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

142_ حامد صفایی‌پور (دکترای فلسفه‌ی علم)

143_ هادی صمدی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

144_ سعید ضرغامی (دانشگاه خوارزمی)

145_ پگاه‌سادات ضوئی (مترجم)

146_ پرویز ضیاءشهابی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

147_ مسعود ضیاءعلی نسب‌پور (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

148_ سید عبدالحمید ضیایی (دکترای فلسفه)

149_ مجید ضیایی (دانشگاه ایلام)

150_ شیرین طالقانی (مترجم)

151_ ساجد طیبی (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

152_ نوید عابدینی (ویراستار متون فلسفی)

153_ بابك عباسی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

154_ بیژن عبدالكریمی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال)

155_ پروانه عروج‌نیا (مترجم)

156_ هدایت علوی‌تبار (دانشگاه علامه طباطبایی)

157_ مسعود علیا (دانشگاه هنر)

158_ بهرام علیزاده (دانشگاه خوارزمی)

159_ بیوك علیزاده (دانشگاه امام صادق(ع))

160_ عبدالرسول عمادی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

161_ علی غزالی‌فر (دکترای فلسفه و کلام اسلامی)

162_ محمدرضا غفوریان (دانشگاه امیرکبیر)

163_ عبدالله غلامرضا كاشی (دانشگاه فرهنگیان)

164_ وحید غلامی‌پور فرد (مترجم)

165_ مرتضی فتحی‌زاده (دانشگاه خوارزمی)

166_ مصطفی فتحی‌زاده (دكترای فلسفه‌ی اسلامی)

167_ الهام فخرایی (نویسنده و مترجم)

168_ مقصود فراستخواه (مؤسسه‌ی پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی)

169_ مهدی فرجی پاك (مدرس و مترجم)

170_ محمدهادی فروزش‌نیا (مترجم)

171_ حمید فغفور مغربی (دكترای فلسفه)

172_ اسدالله فلاحی (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

173_ فاطمه فنا (بنیاد دایره‌المعارف اسلامی)

174_ ابوالقاسم فنایی (دانشگاه مفید)

175_ عقیل فولادی (دكترای فلسفه)

176_ اعظم قاسمی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

177_ مهدی قائدشرف (دکترای فلسفه‌ی تطبیقی)

178_ یحیی قائدی (دانشگاه خوارزمی)

179_ مرتضی قرائی (دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی)

180_ حسن قنبری (دانشگاه تهران)

181_ خلیل قنبری (دانشگاه ادیان و مذاهب)

182_ صدیقه کاظم‌پور (دانشگاه پیام نور، استان البرز)

183_ قاسم كاكایی (دانشگاه شیراز)

184_ سحر كاوندی (دانشگاه زنجان)

185_ امیراحسان كرباسی‌زاده (دانشگاه اصفهان)

186_ محسن كردلو (دانشگاه خوارزمی)

187_ طیبه كرمی (بنیاد دایره‌المعارف اسلامی)

188_ محسن كرمی (مترجم)

189_ امید كریم‌زاده (دانشگاه شهید بهشتی)

190_ روح‌الله كریمی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

191_ مهدی كمپانی زارع (نویسنده)

192_ رضا كوهكن (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

193_ ناصر گذشته (دانشگاه تهران)

194_ مجتبی گلستانی (نویسنده و مترجم)

195_ امیرمحمد گمینی (دانشگاه تهران)

196_ رضا گندمی نصرآبادی (دانشگاه تهران)

197_ مرتضی گودرزی (دكترای فلسفه)

198_ مرتضی گوهری‌پور (مؤسسه‌ی بین‌المللی مطالعات نهج‌البلاغه)

199_ مهدی لك‌زایی (دانشگاه ادیان و مذاهب)

200_ احمد لهراسبی (دكترای فلسفه‌ی تطبیقی)

201_ امیر مازیار (دانشگاه هنر)

202_ محمد مباشری (نویسنده و مترجم)

203_ زهرا مبلغ (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

204_ محمدمهدی مجاهدی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات)

205_ محمد مجتهد شبستری (بازنشسته‌ی دانشگاه تهران)

206_ فاطمه محسن‌پور (مترجم)

207_ میثم محمدامینی (دانشگاه شهید بهشتی)

208_ علی‌اصغر محمدخانی (شهر کتاب)

209_ علی محمدولی (دكترای فلسفه‌ی هنر)

210_ روح‌الله محمودی (مترجم)

211_ عباس مخبر (مترجم)

212_ محمود مختاری (دانشگاه شهید بهشتی)

213_ رضا مدنی دورباش (نویسنده)

214_ محمدرضا مرادی طادی (مترجم)

215_ محمود مروارید (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

216_ فرشاد مزدرانی (ویراستار متون فلسفی)

217_ علی مسعودی (نویسنده)

218_ علی‌اصغر مصلح (دانشگاه علامه طباطبایی)

219_ علی مطهری (دانشگاه تهران، مجلس شورای اسلامی)

220_ سعید معصومی (دانشگاه شهید بهشتی)

221_ حسین معصومی همدانی (بازنشسته‌ی مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

222_ زهره معماری (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

223_ احمدرضا مفتاح (دانشگاه ادیان و مذاهب)

224_ مصطفی ملکیان (نویسنده و مترجم)

225_ اردشیر منصوری (انجمن اخلاق در علوم و فناوری)

226_ سید ضیاء موحد (بازنشسته‌ی مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

227_ محمدعلی موحد (نویسنده و مترجم)

228_ سید مصطفی موسوی اعظم (دانشگاه یاسوج)

229_ سید حسین موسویان (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

230_ سید نصرالله موسویان (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

231_ مصطفی مهاجری (پژوهشگاه دانش‌های بنیادی)

232_ نیما مهدی‌زاده‌ی اشرفی (مترجم)

233_ حسن میانداری (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

234_ رضا میرزاخانی (دكترای فلسفه‌ی هنر)

235_ داوود میرزایی (دانشگاه بوعلی سینای همدان)

236_ محمد میرزایی (مترجم)

237_ زهره‌سادات ناجی (دكترای فلسفه‌ی تطبیقی)

238_ فرشته نباتی (دانشگاه علامه طباطبایی)

239_ فؤاد نجم‌الدین (دانشگاه علم و فرهنگ)

240_ شهاب‌الدین نژادتهرانی (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد سنندج)

241_ مریم نصر اصفهانی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

242_ امیر نصری (دانشگاه علامه طباطبایی)

243_ نرگس نظرنژاد (دانشگاه الزهرا)

244_ مرتضی نوری (مترجم)

245_ یوسف نوظهور (دانشگاه علامه طباطبایی)

246_ ایرج نیك‌سرشت (دانشگاه تهران)

247_ حسین واله (دانشگاه شهید بهشتی)

248_ سعیده وثوق‌پور (مترجم)

249_ هادی وكیلی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

250_ رضا ولی‌یاری (مترجم)

251_ امید وهابی املشی (نویسنده)

252_ مریم هاشمیان (مترجم)

253_ یاسمن هشیار (دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال)

254_ پویا هیبت‌اللهی (مترجم و ویراستار متون فلسفی)

255_ محمدحسن یزدی‌زاده (بازنشسته‌ی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی)

256_ سید محمد یوسف ثانی (مترجم)

257_ سید محمود یوسف ثانی (مؤسسه‌ی پژوهشی حكمت و فلسفه‌ی ایران)

23 نظر برای “اعلام حمایت استادان و پژوهشگران فلسفه از حسن روحانی

  1. خجالت داره والا .اولا رای یک چیز شخصیه و سعی نکنید رای ما رو تحت تاثیر قرار بدین و دوما شاید همه ی این اساتید در اشتباهن و سوما از صدانت این سیاست بازی ها بعید بود

    1. اولا اعلام نظر هیچ اشکالی نداره
      دوما اینکه شما تحت تاثیر چه چیزایی رای میدین و یا به چه کسی رای میدین به خودتون ربط داره
      سوما سیاست بازی رو شما بهتره از رجا نیوز و بولتن نیوز و مشرق نیوز سایر نیوزها یاد بگیرین نه از صدا نت که اساسا خط مشی فکریش مشخصه

    2. کجای‌ِ رأی یه چیز شخصیه؟ وعده‌ی یارانه دادن به قشر مستضعف را چگونه توجیه می‌کنید؟ این همه فیلسوف و محقق اشتباه می‌کنند و لابد آقای شما یک تنه همیشه درست می‌گوید!

    3. این سیاست بازی نیست. اعلام موضع سیاسی و تشویق دیگران به رای دادن برای فردی خاصه اون هم به این دلیل که گمان می کنن بخشی از مسوولیت اجتماعیشون هست. در باب اینکه رای یک چیز شخصیه هم به نظرم اشتباه می کنید. رای دادن یا رای ندادن ما بر دیگران هم تاثیر داره پس چیزی کاملا شخصی نیست.

    4. با شخصی بودن رأی کاری ندارم. (هر چند به عقیده من وقتی یه نفر الگو چند نفر باشه و اینکه آگاهانه از یه چیزی اظهار نظر کنه و نظرشو بگه. رو اون تعداد کسایی که الگوی اوناهاست میتونه باعث تحقیقشون بشه که چرا این استاد و به چه دلیلی این شخص و انتخاب کرده. در نتیجه باعث یه انتخاب آگاهانه چه در سمت استاد خودش و چه در نقطه مقابل استادش بشه. حداقلش حرفش رو سنده.)

      اینکه 257 نفر در اشتباه باشن بیشتر یه سور زدن به خودتونه.
      مگه میشه 257 نفر که اهل علم و کتاب باشن همگی باهم دچار اشتباه بشن؟
      یادمه دوران دانشگاه وقتی یکی از اساتید میگفتن به یه نکته ای اشاره میکردن که اگه حس میشد اشتباه. قبل از اینکه بهشون بگیم که اشتباه. یه تحقیق میکردیم. که مبادا یه دانشجو استاد خودشو به اشتباه برده باشه زیر سوال.
      واقعأ اینکه 257 نفر حرفشون اشتباه باشه. از سر تحقیقه؟

  2. همه ی اشخاص تحصیلکرده و دانا طرفدار روحانین چون واقعا فکر دارند. اولین کسلنی که باید به نظرشون و تحلیلاشون نگاه کرد استادانن. نه افراد پوچ.

  3. متاسفم از روند کارشما ما هنوز مفهوم دموکراسی را نفهمیدم ، هنوز در درون تک تک ما یک دیکتاتور نهان ارمیده، شنیده ام در بعضی از کشورهای اروپائی در موقع انتخابات زن و شوهر از رای یکدیگر بی اطلاعند. رای مقوله ای شخصی است.

    1. دوست عزیز، خودتون آگاهید در کشورهای اروپایی، دموکراسی نهادینه شده و شرایط با کشور ما متفاوت هست. جامعه‌ی ما تا رسیدن به اون حد از بلوغ فاصله داره. خصوصا که دسترسی به اطلاعات آزاد محدودیت داره و حق استفاده از رسانه‌ها برابر نیست. بنابراین به نظر من روشنفکران، هنرمندان، آگاهان و اهل فلسفه که سرآمد اندیشمندان هستند، باید در این مورد موضع‌گیری و راهنمایی کنند و جامعه را با خطرهای احتمالی آشنا کنند. همچنین حق و وظیفه‌ی همه‌ی ماست به عنوان هموطنان که نگران آینده‌ی کشور خودمون و فرزندان‌مون باشیم. امیدوارم که پاینده باشید.

    2. اگر شنیدین در کشورهای اروپایی مردم از رای نخبگان کشورشون بی اطلاع هستند معلومه به هیچ وجه اخبار دنیا رو دنبال نمی کنید. در همه ی کشورهای دموکراتیک دنیا بسیاری از افراد شناخته شده اعلام می کنند که به چه کسی رای میدهند و از این طریق از کاندیدای مورد نظرشون حمایت می کنند. فکر کنم خود شما چیزی درباره ی دموکراسی نمیدونید. اینکه رای یک امر شخصی است تنها به این معناست که اولا هر کس آزاد است مطابق دیدگاههای خودش عمل کند و نباید هیچ کس را “مجبور” به رای دادن به فرد خاصی کرد و دوما هر کس خواست می تواند اعلام نکند به چه کسی رای می دهد، اما این بدان معنا نیست که افراد حق ندارند از کاندیدای خاصی حمایت کنند. به این می گویند آزادی بیان، که از مقومات دموکراسی است.

  4. واقعا متاسفم ازین روش صحبت همین خودش نشانگر بی سوادی است که اگر هر کس به شخصی که شما مورد علاقه تونه رای ندهد تحصیل نکرده و مردانه.واقعا که برای خودم متاسفم به عنوان یک انسان که با همچین افکاری روبرو میشم.

    1. تاکید بر روشنگری هست، نه کاندیدای خاص مورد نظر. دوستان مخالف می‌تونند اگر مایل باشند دلایل و استدلال‌هاشون رو برای حمایت از گزینه‌های مورد نظرشون در انتخابات و یا رای ندادن‌شون اعلام کنند. آزادی بیان حق همه هست.

  5. افرادی به هر دلیلی که برای خود داشته اند رای خود را اعلام و از نامزد خاصی حمایت کرده اند. شما اگر نمی خواهید رای خود را اعلام کنیدهیچ اشکالی ندارد ولی حق ندارید برای دیگران تعیین تکلیف کنید و از آنها بخواهید که رای خود را اعلام نکنند. پس حقوق شهروندی گجا رفته است؟

    1. اینها نماینده فکر و اندیشه نیستند. ده درصدشون شناخته شده اند.بقیه اومدن تا با این مقوله به اسم و رسمی برسند و شاید از روزهای دیگه به نون و نوایی هم . در نهایت اینکه خود کاندیدای مورد نظر این اقایون هم در عالم مدرک و پست و پایان نامه و رابطه گرایی به سر میبره و هنوز یه چهره اکادمیک مقبول نیست و فقط همون سواد حوزوی اش مطرحه

  6. سلام
    من خودم شاگرد دکترفنایی,دکترادیب,دکترحجت و…بودم این انسانها اینقدر شریف و باسواد هستند که وقتی به کسب رای میدن باعث بشن ادم بیشتر به رایی ک میخواذ بده فکر کنه

  7. معلوم شد که نظرات استاد گرانقدر مصطفی ملکیان را در دیگر موار باید مورد تردید قرار داد

  8. سند ننگینی است!
    حضرات فلاسفه از یک جاعل دانشگاهی حمایت کردند. همین یک قلم کافی بود تا به او رای ندهند. از عقب ماندگی و مشکلات فراوان مملکت تعجب نباید کرد؛ آنجا که عقلای این قوم این گونه مبتذل اند و بازی میخورند ، وای به حال ما عوام الناس!!

  9. کجایند این اساتید هم اکنون؟
    آیا واقعا این اساتید کوشیدند که حقیقت را دغدغه غایی خودشان قرار دهند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *