دانلود سلسله جلسات اندیشه اخلاقی از دکتر مسعود صادقی

دانلود سلسله جلسات اندیشه اخلاقی از دکتر مسعود صادقی

سلسله جلسات اندیشه اخلاقی از دکتر مسعود صادقی در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ با موضوع دروغ و با عناوین “دروغ چیست” ، “دروغ مصلحتی و ابهام آن” و “دروغ در معاشقه”

.


.

جلسه اول اندیشه اخلاقی دکتر مسعود صادقی

توضیح ایشان: ما درباره دروغ, حرف های دروغ نسبتا زیادی شنیده ایم و بعضا آنها را کاملا باور کرده ایم. با الهام از تالیف خواندنی و ماندگار استاد گرانقدر دکتر سید حسن اسلامی تحت عنوان “دروغ مصلحت آمیز” تصمیم گرفتم که نکاتی را در این باره عرضه کرده و کمی ذهن مخاطبان سلسله جلسات اندیشه اخلاقی را نسبت به این موضوع روشن تر نمایم. بحث ما به دارازا کشید و پنج جلسه متوالی را مصروف خود ساخت. تجربه شخصی حقیر از مباحثات و پرسش و پاسخ های پس از جلسه این شد که ما چقدر در مورد فضائل و رذائل اصلی اخلاق کم می دانیم و بر همین مبنا لازم است که در کنار و یا حتی بیش از مباحث فرااخلاقی توجه خود را مصروف این وجه از اخلاق نماییم.

.

دروغ چیست؟ (نشست اول) ۷ خرداد ۹۲

.


.

جلسه دوم اندیشه اخلاقی دکتر مسعود صادقی

توضیح ایشان: این سخنرانی در چهارده خردادسال ۱۳۹۲ و در ادامه مباحث سلسله جلسات اندیشه اخلاقی ارائه شده است. هرگز از یاد نمی برم که به واسطه سوالات و ملاحظات برخی از حضار جلسه, تا پاسی از شب و نهایتا خارج از فضای جلسه به بحث و گفتگو در مورد مفهوم دروغ مصلحتی پرداختیم. لحظات شیرینی بود؛ دیدن دانشجویان, طلاب و جوانان اهل مطالعه ای که بر سر یک موضوع حاضر به ساعت ها بحث دقیق و خالی از جدل هستند هر کسی از جمله حقیر را به شعف وامی دارد.

.

مفهوم دروغ مصلحتی و ابهام آن (نشست دوم) ۱۴ خرداد ۹۲

.


.

جلسه سوم اندیشه اخلاقی دکتر مسعود صادقی

توضیح ایشان: این سخنرانی سومین جلسه از سخنرانی پیرامون موضوع دروغ است که بتاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ و در قالب سلسله جلسات اندیشه اخلاقی عرضه شده است.

.

سخنرانی: دروغ در معاشقه (نشست سوم) ۲۱ خرداد ۹۲

.


.

منبع: وبسایت شخصی دکتر مسعود صادقی

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *