درسگفتارهایی در باب آرا و اندیشه‌های نیچه از محمدجواد صافیان

درسگفتارهایی در باب آرا و اندیشه‌های نیچه از دکتر محمدجواد صافیان

نیچه شاید اثر گذارترین فیلسوف در فلسفه معاصر باشد. مطمئنا یکی از دلایل آن درک عمیق او از وضعیت فکری و فرهنگی عصر خویش و مهمتر از آن از آینده تمدن و تفکر بشری است. او پیش و بیش از بسیاری از متفکران دریافت که برهوت سر برآورده است. او نیروی نابودگر نیست انگاری را به فراست دریافت و فریاد زد. نیچه مورد تفاسیر مختلف و گاه متضاد قرار گرفته است. در پس بسیاری از تفاسیر تفکر نیچه پوشیده می‌ماند. مطالبی که دکتر محمدجواد صافیان در ده مجلس عرضه می‌کنند، معرفی اجمالی و مقدماتی برخی از اساسی ترین اندیشه‌های نیچه است. هدف شرح اندیشه های نیچه به زبانی ساده بوده است . این تلاش اگر به علاقه مندان کمک کند که خود به خوانش آثار نیچه بپردازند و از تفاسیر معتبر بهره گیرند به مقصود خویش نائل آمده است.

.


.

جلسه اول | ۶ مرداد ماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه دوم | 13 مرداد ماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه سوم | 27 مرداد ماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه چهارم | 3 شهریورماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه پنجم | 10شهریورماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه ششم | 7 مهرماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه هفتم | 14 مهرماه 1398| دریافت صوت

.

جلسه هشتم | 20 آبان ماه 1398 | دریافت صوت | دریافت صوت پرسش و پاسخ

.

جلسه نهم | 11 آذر ماه 1398 | دریافت صوت

.

جلسه دهم | 25 آذر ماه 1398 | دریافت صوت

.


.

درسگفتارهایی در باب آرا و اندیشه‌های نیچه

استاد: دکتر محمدجواد صافیان

مکان: خیایان مسجد سید، خیابان ظهیرالاسلام، کوچه شهید حیرت (3) ، بن بست شکوفه ، سرای هنر و اندیشه “سها”

زمان: یکشنبه ها ، ساعت 18:30 | مردادماه تا آذرماه 98

به همت: ندای اندیشه

.


.

14 نظر برای “درسگفتارهایی در باب آرا و اندیشه‌های نیچه از محمدجواد صافیان

  1. سلام و تشکر از بابت تولید و انتشار این جلسات
    لینک قسمت‌های چهارم و پنجم ظاهرا کار نمی‌کنند. لطفا رسیدگی بفرمایین.

  2. با سلام و تشکر از زحمات ارزشمند شما
    لینک جلسه پنجم هنوز اصلاح نشده.

  3. باسمه تعالی سلام علیکم،ممنون از زحمات شما ،لطفا صوت دروس هستی و زمان هایدگر با تدریس استاد صافیان را در سایت قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *