کتاب های معرفی شده توسط مصطفی ملکیان

تمامی کتاب های معرفی شده توسط مصطفی ملکیان

تاکنون فهرست‌های گوناگونی به عنوان کتاب‌های توصیه‌شده و پیشنهادی مصطفی ملکیان (فیلسوف اخلاق ایرانی) منتشر شده است:

کتاب‌های معرفی شده در جلسات روانشناسی اخلاق مصطفی ملکیان :

این فهرست کتاب‌ها و مقالات معرفی‌شده و یا رفرنس داده شده‌ای که آقای ملکیان در جلسات روان‌شناسی اخلاق به آن‌ها اشاره داشته‌اند (شامل ۷۷ کتاب و مقاله) را دربرمی‌گیرد.

پاسخ مصطفی ملکیان به چالش معرفی ده کتاب اثرگذار :

سیاه‌ای که محمد هادی ملکیان (برادر زاده‌ی ایشان) فهرستی با عنوان «چالش معرفی ده کتاب اثر گذار» را از جانب ایشان در صفحه‌ی فیسبوک خود منتشر کرده است.

لیست رمان‌های پیشنهادی مصطفی ملکیان :

لیستی که آقای امیرحسین مجیری (در وبلاگ عنبرافشان) برای نخستین‌بار از ۴۵ رمان معرفی‌شده از جانب ایشان – در گفتگوهای انجام شده‌ – منتشر کرده‌‌اند.

سلسله کتاب‌های معرفی‌شده در جزوات مصطفی ملکیان :

این لیست که با عنوان «سلسله کتاب‌های معرفی‌شده در جزوات مصطفی ملکیان» منتشر شده، موضوع‌بندی دقیقی دارد که با رجوع به هر یک می توان لیست کتاب‌های پیشنهادی در همان موضوع را با ذکر منبع و توضیحات دید.

کتاب‌های پیشنهادی مصطفی ملکیان :

به درخواست سایت صدانت آقای صدیق قطبی فهرستی از عناوین کتاب‌هایی که ایشان در برخی محافل و نشست‌ها برای بهبود وضع روانی، اخلاقی و معنوی توصیه به خواندن آن‌ها داشته‌اند را گردآورده است.

21 نظر برای “کتاب های معرفی شده توسط مصطفی ملکیان

  1. باسلام خدمت استاد گرامی آقای ملکیان آرزومندم که همیشه در صحت و سلامتت باشید . من مدت کوتاهی است که سخنرانی های شما را در تلگرام گوش می کنم بسیار آموزنده و مفید می باشد از خداوند می خواهم که شما را در پناه خود محفوض نگه دارد تا من و امثال من از سخنرانی های شما بهرمند گردیم . اگر ممکن است سخنرانی های جدید را به ایمیل من ارسال فرمایید . با تشکر حسین اسدی

    1. آقای اسدی عزیز!
      با سلام و احترام
      گمان می کنم مطالب جناب آقای ملکیان قدری برای امثال بنده و شما ثقیل باشد. از املای شما متوجه شدم حال روزتان مثل من است. اگر خدا بخواهد آقای ملکیان را محفوض!! نگه دارد نمی دانم قرار است با ایشان چه کند مگر اینکه تصمیم بگیرد محفوض شما را محفوظ بخواند تا شاید لطفی شامل حال آقای ملکیان شود. البته خدا از این کارها می کند نمونه اش در مورد بلال حبشی بود که سین بلال را شین متوجه می شد.
      اشتیاق شما تحسین برانگیز است اما در گوش دادن و خواندن مطالب فلسفی عجله نکنید این راه پرفراز و نشیب است.
      دوست شما رضا.

  2. کاش متوجه زشتی درونی یادداشتتون بودید
    اینهمه تنفر بخاطر یه غلط املا
    موسیا آداب دانان دیگرند

    1. سلام البته شاید آقای رضا زیاده روی کرده باشند اما تنفر در کلام ایشان دیده نمیشود و بنده احساس کردم با نیتی دوستانه از ایشان خواسته اند که ابتدا مقدمات تفکر فلسفی را بیاموزند بعد به سخنرانی های جناب دکتر. و البته که هر سخنی برای هر کسی مطلوب و خوب نیست.

    2. منم با شما موافقم تورج عزیز! نیازی به طعن زدن و تمسخر کردن بقیه نیست. مخصوصا به خاطر مسائل پیش پا افتاده‌ای مثل غلط املایی.

  3. سلام عرض میکنم،
    خواهش میکنم اگر امکان دارد، تمام سخنرانی ها و همچنین فایلهای صوتی آقای ملکیان را به ایمیل من ارسال بفرمایید.
    بسیار سپاسگذارم

  4. به هر دو دوست بزرگواری که کارهای آقای ملکیان را با یک کلیک می خواهند:

    فایل های صوتی و نوشتاری ایشان را می توانید از وبلاگ بیدگلی دانلود کنید:
    Bidgoli1371.Blogfa.Com

    در ضمن لطفا توجه داشته باشید که در هیچ جایی این نوع خدماتی (خدمتی) که خواسته آید، نمی تواند یک جا به شما عرضه شود،
    این سایت وزین صدانت یا وبلاگ محترم بیدگلی یا هر سایت دیگری، خیلی که بتواند، همان ارایه ی رایگانِ اندیشه است؛ جستجو و دانلود به عهده ی خود کاربران محترم است.

    با احترام، کمترین

  5. سلام
    خواهش میکنم برای اشنا شدن با اثار این بزرگان در زمینه های مختلف سیر مطالعاتی بهمون بدین
    مثلا مباحث فلسفی استاد ملکیان رو از کجا و کدومکتاباشون شرو کنیم و به کجا ختم کنیم
    یکم سردرگمی به وجود اومده
    یا حتی از خوندن ارا کدوم اندیشمند شروع کنیم؟

    خواهش میکنم با توجه به نزدیکی نمایشگاه کتاب سریعتر این لطف رو در حق ما بکنید

    1. جناب ملکیان از دوستان بنده هستند و احترام زیادی به ایشان قائلم اما عزیزان وقتی خود جناب ملکیان از سیر مطالعاتی خودشان گله مندند که ایشان را در قفر شک گرایی رها کرده و راه گمشده و رهرو تشنه.
      چطور آب از کسی می جویید که جرعه ای آب یقین از قمقمه اندیشه اش نمی چکد؟!!

  6. مثلا که چی بشه اشتباه دیگران را ک یک امر طبیعی و سهوی است را جار بزنید! شما مواظب رفتار و افکار و گفتار بی عیب و نقس خودطان باشید

    1. سلام برادر. کسی که نقطه نظری را عرضه می کند باید ظرفیت تحمل نقد آن را داشته باشد. نوشتن غلط املایی می تواند نشانگر کمبود مطالعه یا عدم دقت باشد که هر دو برای دوست داران مباحث عقلی مضر است. مگر اینکه به عمد کلماتی از جهت شوخی غلط نوشته شوند مثل : نوشتار بی عیب و نقس خودطان!!

      1. سلام. ماشالله فقط دوست داریم صحبت کنیم. انگار بدمان نمی آید دائما سر به سر هم بذاریم. بازی کنیم. همدیگر را ناراحت کنیم. بنده خدائی درخواستی کرده است. آن درخواست هم برای آقای ملکیان است. یکی دیگر جوابش را می دهد. یکی دیگر هم به جواب یکی دیگر ایراد می گیرد. هنوز معلوم نیست که آیا آقای ملکیان این درخواست را دیده یا نه. خدایا لطفا مرا فراموش کن (خنده)

  7. جمش کنید باو!بجایه این حرفا(همین حرفایه پیرامون غلط و قلت و…املایی)برید تسلی بخشی بخشی های فلسفه ی الن دوباتنو بخونیدو حالشو😉☺️🌹

  8. سلام و درود.
    من یک ویدئو از آقای ملکیان را در کانال یوتیوب دیدم که فردی از ایشان پرسیده بود” برای ورود به قلمرو فلسفه از کجا باید شروع کنم و چه مسیری را طی کنم؟ ” و در این ویدئو آقای ملکیان پس از پاسخ، فرمودند که یک لیستی از کتاب ها را معرفی خواهند کرد.
    از انتشار دهنده‌ی مطالب سایت صدانت احترامانه تقاضامندم تا لیست کتاب های معرفی شده توسط آقای ملکیان را نیز به نشر برسانند. پیشاپیش سپاس‌گزارم.

  9. درود خدمت همه عزیزان
    علاقمندان به آثار استاد ملکیان در جریان باشند که ایشان طبق بیان خودشان چهار یا پنج مرحله سیر تحول فکری داشتند و مسلما وقتی از مرحله اول عبور کردند یعنی آثارقبلی ایشان برای باورهای جدیدشان قابلیت اعتنا ندارد بنابراین در نقل آثار استاد و حتی معرفی کتب ایشان حتما باید تاریخ طرح آن هم مد نظر قرار گیرد تا با ملکیان امروز بهتر بتوان ارتباط برقرار کرد.البته این از افتخارات استاد است و از محاسن بی بدیل و نیک ایشان ، استاد معتقدند عقیده مانند لباس است نه مانند جان و …
    بـــدرود

  10. ضمنا از سایت وزین صدانت درخواست دارم در انعکاس مطالب استاد بعنوان ارجاع به تاریخ صدور آن هم اشاره نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *