6 نظر برای “آدرس کانال تلگرامی رسول جعفریان

  1. با درود به جناب رسول جعفریان!
    من مترجم کتاب هستم و تاکنون بیش از ۲۰ جلد کتاب و مقالات زیادی در زمینه های مختلف علوم انسانی ترجمه کرده ام که منتشر شده است. اخیراً کتابی تحت عنوان Converting Persia: Religion and Politics in Safavid Empire (ایران نوآیین: دین و سیاست در امپراتوری صفوی) ترجمه کرده ام که قرار است یکی از ناشران معتبر آن را منتشر کند. در این کتاب از شما نقل قول های زیادی شده است و اصولاً یکی از منابعی که نویسنده(خانم رولا ابی صعب) زیاد به آن ارجاع می دهد کتاب ها و نوشته های شماست. مشکل من اما این است که آشنایی چندانی با اصطلاحات و ترم های فقهی و حقوقی و مذهبی و اسامی بزرگانی که در این کتاب از ان ها یاد می شود، ندارم. البته تا آنجا که سواد محدودم در این زمینه اجازه داده کار را پیش برده ام. اما به هرحال، نیاز به این است که یک کارشناس مبرز فقه و مذهب این کتاب مهم را پیش از انتشار بخواند و ویرایش کند.می خواستم از شما خواهش کنم که من و ناشر را در این مورد راهنمایی کنید. تلفن من: ۵۴۶۳۶۰۲-۰۹۳۷ است.
    با سپاس پیشاپیش/ شهریار خواجیان

    1. باسمه تعالی . سلام علیکم:ابن ابی الحدیددرشرح نهج البلاغه/ خطبۀ۲۲۳(لله بلادفلان فلقدقوم الاود) روایتی ازابن عباس نقل کرده که درآن عمربه قصد خودازمخالفت با رسول الله(ص)دربستربیماری اعتراف کرده است و آدرس آن را تاریخ بغداد تالیف احمدبن طاهربن طیفور(م۲۸۰)داده است. نسخۀ الکترونیکی تاریخ بغدادکه کتابخانۀ مدرسۀ فقاهت دراختیارگذاشته اختصاص به خلافت مأمون داردواین روایت درآن وجودندارد. آیا بخش های دیگری ازاین کتاب وجودداردکه روایت فوق درآن وجودداشته باشد.ممنون می شوم اگرراهنمایی بفرمایید. التماس دعا با

  2. سلام بر مرد شایسته و آزاد اندیش بزرگا مردی که هست فخر پژوهش ایرانی استاد

  3. سلام علیکم
    با سلام و احترام .
    لطفا بفرمایید که کتاب الوصیه را مسعودی زو دتر نوشته یا مروج الذهب را و دیگر اینکه
    الافاده فی اایءمه الزیدیه را ملاحظه کرده اید.
    ممنون و متشکرم.

  4. سلام بر استاد ،کتابی به دستم رسیده که دارای اشعاری از نبرد پیامبر با مشرکین است،ظاهر ان خیلی قدیمی میزنه ،میتونم با ارسال عکس ان، بفرمایید مال کدام قرن است.

  5. سلام بر شما استاد معزز
    از کتاب ها و مقالات شما بهره مند هستم ولی از حضرتعالی انتظار دارم به عنوان تحلیل گر و متخصص تاریخ اسلام در مورد صلح امام حسن ع با معاویه که در کشور توسط مسئولین سیاسی مطرح شده است و برخی دچار سردرگمی و برخی نگران تحلیل های غیر تخصصی هستند اظهار نظر نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *