نقد سیدجواد میری به سید جواد طباطبایی

نقد سیدجواد میری به سید جواد طباطبایی

دکتر سیدجواد میری: در این گفتگو من به سخنان دکتر سید جواد طباطبایی در نشست “ایران همین جاست که ایستاده ایم” نقدهایی وارد کرده ام و گفته ام “ایران اینجا که ما هم ایستاده ایم نیز هست” و از قضا این واژه “نیز” خیلی کلیدی است و ما را در فهم آینده ایران که با تنوع و سیاستگزاریهای تنوع آفرین میتواند به بالندگی دست یابد ربط وثیقی دارد. نکته دیگر نقد طباطبایی به روشنفکری دینی بویژه دکتر شریعتی است که به نظر میآید طباطبایی عامدا “امر بازگشت” را تقلیل میدهد به مفهوم ارتجاعی برگشت. در این مصاحبه من تلاش کردم با نگاهی از منظر جامعه شناسی به نقد گفتار دکتر طباطبایی بپردازم.

.


.

صوت نقد سیدجواد میری به سید جواد طباطبایی

.


.

4 نظر برای “نقد سیدجواد میری به سید جواد طباطبایی

  1. این چند جمله ی ابتدایی از خود جناب میری هست؟
    فارغ از اینکه هنوز فایل صوتی رو گوش نکردم و نظری راجع به نقد ایشون نمیتونم بدم ،اما این چند جمله دچار مشکلات اساسی ادبی هست! قطعا اگر ایشون در مقام تخاطب سید جواد طباطبائی- که در این مسائل بینهایت تیزبین هستند- قرار گرفته اند، باید مقداری بیشتر به رعایت نکات دستوری و ادبی دقت کنند.اساسا جمله ی جایگزین ایشون از لحاظ ادبی نادرسته و در ادامه هم عبارت “…ما را در فهم آینده ی ایران…ربط وثیقی دارد…”جمله ی غلطی هست
    امیدوارم خودِ نقد، دچار این بی دقتی های اساسی نباشه

  2. به نظرم آقای میری فعلا باید مشق علم نمایند و آثار و خط فکری طباطبایی را با دقت و تمرکز بیشتری مطالعه نمایند.

  3. با سلام من حاضرم قول بدهم که ایشان طباطبایی را درست نخوانده و متوجه نیستند. بهتر نیست دکتر میری توضیح دهند که چهارگانه زمان و مکان در اندیشه جواد طباطبایی به چه معنا است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *