میزگرد مبانی مدرنیته با حضور ملکیان، فرهادپور و پرستش

نشست " مبانی مدرنیته " در سالن كنفرانس انجمن جامعه‌شناسی با حضور مصطفی ملكیان، مراد فرهادپور و شهرام پرستش و با استقبال گسترده دانشجویان برگزار شد.

میزگرد مبانی مدرنیته با حضور مصطفی ملکیان، مراد فرهادپور و شهرام پرستش
این میزگرد روز سه‌شنبه سوم خرداد ۱۳۹۰ توسط کمیته مطالعات فرهنگی انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار شده است.

نشست ” مبانی مدرنیته ” در سالن کنفرانس انجمن جامعه‌شناسی با حضور مصطفی ملکیان، مراد فرهادپور و شهرام پرستش و با استقبال گسترده دانشجویان برگزار شد. جلسه با دو پیش‌فرض ایدئولوژیک و اپیستمولوژیک جلو می‌رفت که یکدیگر را قطع نمی‌کرد. از سویی فرهادپور از عبث و ایدئولوژیک‌بودن این نزاع در ایران سال‌های گذشته ‌می‌گفت و از سوی دیگر ملکیان و پرستش درصدد تدقیق معرفت‌شناختی این نزاع و وارسی مولفه‌های دوران مدرن در تقابل با دوره ماقبل مدرن بودند…

صوت این میزگرد

1 نظر برای “میزگرد مبانی مدرنیته با حضور ملکیان، فرهادپور و پرستش

  1. باسلام و خسته نباشید به مدیران سایت . واقعا اشاعه فکر بسیار جدی تر از تولید بی ثمر ان است . اما می خواستم چند جمله درباره میزگرد مبانی مدرنیته بعد از شنیدن فایل صوتی ان با عموم علاقمندان درمیان بگذارم و از شنیدن نظراتشان خرسند می شوم .
    سه متفکر سه تحصیل کرده و دکتری گرفته که هرسه ادعای اندیشه ورزی دارندومن هم به این اداعا باور دارم تنها کافی بود از اواسط جلسه سلاحی به دستشان می دادی قطعا به سرعت میزگرد مبانی مدرنیته تبدیل به یکی از صحنه های کتاب کوری ساراماگو می شد . مراد زندان بان و بقیه را به دلیل اینکه در ۳ ساعت هیچ کاری نمی شود کرد و اینکه اهمیت قیمت موز از مدرنیته در این پوزیشن مهمتر است کور می کرد و به زندان می برد . من از انتهای قلبم غمگینم که بی ادبی روال که هیچ بلکه ارزش شده بود و اگر به دام قیاس کنه و وجه نیفتم به راستی نمونه بی فرهنگی تام و تمام درونی انبوهی از مردم ما بود مشت نمونه خروار . وقتی میان اندیشه ورزان ما چنین می شود از ملت غرق تحریم و تاریکی چه می توان انتظار داشت . صدانت کار ارزشمندی می کند که تیغ ممیزی به این صداها نمی زند متفکران ما چنین کردند که قوم مسلط مجال زور و ستم یافته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *