سخنرانی محمدجعفر امیر محلاتی با عنوان «مانیفست دوستی» در کانون فکر آرکه

سخنرانی محمدجعفر امیر محلاتی با عنوان «مانیفست دوستی» در كانون فكر آركه

اگر پانصد سال پیش گفته می شد که می توان در جهانی عاری از برده داری زندگی کرد ، احتمالا کسی باور نمی کرد که یکی از پایه های اقتصاد جهانی از بین برود و این آرزویی محال و دست نیافتنی می نمود . به همین ترتیب صد سال پیش عموم مکاتب وظیفه محور بودند ، حال آنکه امروز حق محوری امری جا افتاده است . دکتر محمدجعفر امیر محلاتی در سخنان خود دوستی را نیز چنین می بیند و در پی یک پارادایم -شیفت در این زمینه است : در عصر میانه و با نضج گرفتن پروتستانیسم و فلسفه ی لیبرال ، دوستی به محاق رفت . کمترین نشانه آنکه ارسطو دو فصل از کتاب خود را به دوستی اختصاص داد و کانت بیش از چند خطی خرج آن نکرد . بعد از جنگ جهانی دوم و با بازگشت اخلاق فضیلت به فضاهای آکادمیک ، تمرکز و بحث درباره ی دوستی آغاز شد و جانی تازه گرفت .
دکتر محمدجعفر امیر محلاتی در سخنان خود با عنوان «مانیفست دوستی» در کانون فکر آرکه به جلوه های مختلف دوستی در ساحت های گوناگونی چون هستی شناسی دوستی ، جامعه شناسی دوستی ، اخلاق شناسی و دوستی ، فلسفه ی دوستی ، آخرت شناسی دوستی ، عشق و دوستی و … به صورتی کوتاه و فهرست وار می پردازد.

.


.

صوت سخنرانی محمدجعفر امیر محلاتی با عنوان «مانیفست دوستی»

.


.

عنوان سخنزانی: مانیفست دوستی

سخنران: محمدجعفر امیر محلاتی استاد کالج اُبرلین ایالات متحد و سفیر اسبق ایران در سازمان ملل

محل سخنرانی: شیراز / پُلِ معالی آباد / جنب ایستگاه مترو میرزای شیرازی / ساختمان الف (پردیس سینما گلستان) / طبقه هشتم / واحد ٨٠۶ / کانون فکر آرکه

تاریخ سخنرانی: ۳۰ تیر ۹۶

به همت کانون فکر “آرکه”

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *