معرفی کتاب جلد دوم کتاب «ماخذشناسی فلسفه غرب»

معرفی کتاب جلد دوم کتاب «ماخذشناسی فلسفه غرب»

حسینعلی رحمتی : به لطف خدا پس از هشت سال تلاش، جلد دوم ماخذشناسی فلسفه غرب منتشر شد.  این جلد به معرفی حدود ۳۴۷۰  کتاب، پایان نامه  و مقاله می پردازد که طی سال های ۱۳۸۱ – ۱۳۸۵ درباره موضوعات و مباحث مرتبط با فلسفه  و فیلسوفان غربی به زبان فارسی تالیف یا ترجمه شده است.اندیشوران جامعه ما، هر نوع نگرشی که نسبت به فلسفه غرب داشته باشند،  برای مواجهه «واقع بینانه و منصفانه» با این فلسفه چاره ای جز مراجعه به آثار فلسفی غرب و تحقیق درباره آنها ندارند. از این رو کتاب حاضر میتواند برای همه اساتید، دانشجویان و کلیه کسانی که به مباحث حوزه فلسفه علاقه دارند مفید باشد و کار آنان را برای جست و جوی منابع مورد نیازشان برای تحقیق و تدریس آسان سازد.

این کتاب در حدود ۱۴۰۰ صفحه سیصدکلمه ای است که در قالب ۷۲۰ صفحه به صورت رحلی دوستونه منتشر شده است.  برای سهولت دستیابی به منابع، در پایان کتاب ، فهرست موضوعی و فهرست اعلام به تفصیل آمده است.

در معرفی هر منبع افزو ن بر اطلاعات سندی (نویسنده، مترجم، ناشر و …)، توصیفی از محتوای منبع نیز آمده است تا مخاطب بتواند با درون مایه هر منبع آشنا شود. در انتخاب منابع، از هرگونه قضاوت و ارزشداوری خودداری شده و لذا معرفی منابع لزوما به معنای موافقت یا محتوای آنها نیست.

آثار معرفی شده در این ماخذشناسی (که فعلا کاملترین ماخذشناسی درباره فلسفه غرب است) حوزه های متنوع فلسفه غرب را در بر می گیرد که برخی از آنها از این قرار است: معرفتشناسی، فلسفه دین،فلسفه هنر، فلسفه اخلاق، منطق، هرمنوتیک، تاریخ فلسفه، زندگی نامه فلسوفان غربی، الاهیات، ایدئولوژی، فلسفه اجتماعی، فلسفه زبان، فلسفه ریاضی، فلسفه ذهن، فلسفه تحلیلی، فلسفه تاریخ، فلسفه تطبیقی، فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه سیاسی، فلسفه طب، فلسفه علم

جلد اول ماخذشناسی که در سال ۱۳۸۵ منتشر و در در سال ۱۳۸۸ تجدید چاپ شد به معرفی آثاری می پرداخت که تا سال ۱۳۸۰ به فارسی تالیف یا ترجمه شده است و کتاب حاضر ادامه آن تاریخ (تا سال ۱۳۸۵) است. امید است در آینده امکان معرفی منابع مربوط به سال های بعد فراهم شود.

در تهیه این کتاب افراد مختلفی (در فیش نویسی، تایپ، استخراج نمایه ها، و انتشار کتاب) همکاری کردند که بر خود لازم می دانم از تک تک آنها تشکر وقدردانی کنم. همچنین باید قدردان تلاش  همه نویسندگانی باشیم که آثارشان در این ماخذشناسی معرفی شده است.

.


.

✅ مشخصات کتاب از این قرار است:
«ماخذشناسی فلسفه غرب : ج۲، معرفی توصیفی منابع فارسی (کتاب، مقاله و پایان نامه ۱۳۸۱ – ۱۳۸۵)
ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم)، چاپ اول، ۱۳۹۵،  ۷۲۰ صفحه، قیمت:  ۶۰ هزار تومان

?? محل های فروش:
قم: میدان شهدا، تلفن    ۳۷۸۳۲۸۳۴–۰۲۵
تهران: خ انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده، تلفن ۶۶۹۵۱۵۳۴

.


.

معرفی کتاب جلد دوم کتاب «ماخذشناسی فلسفه غرب»

نویسنده: حسینعلی رحمتی

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *