درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ از محسن حسام مظاهری

درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ از محسن حسام مظاهری

درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ با محسن حسام مظاهری، در قالب ۴ جلسه از ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ در انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه تهران با تمرکز بر جامعه شناسی جنگ ایران و عراق برگزار شده است.

.

توضیح برگزار گنندگان :

جنگ هشت ساله ی ایران و عراق (شهریور۵۹ تا مرداد۶۷) از طولانی ترین و مهم ترین جنگ های قرن بیستم به شمار می رود. جنگی که گرچه از پایان آن حدود دو دهه می گذرد، اما به جهت عمق و استمرار پیامد هایش هنوز در جامعه ی ایرانی حیات دارد و در افکار عمومی مقوله ای زنده به شمار می رود. با این وجود، جای تعجب و تاسف است که علوم اجتماعی دانشگاهی ما به این مقوله چندان نپرداخته و تا حد زیادی بدان بی‌توجه بوده است.
این در حالی است که به تعبیر علی‌رضا کمری -از پژوهشگران صاحب‌نام این حوزه- “جنگ آزمایشگاه بزرگ علوم انسانی است” و هزاران پرسش و موضوع ذیل این مقوله طرح شده یا قابل طرح است که علوم اجتماعی می‌تواند پاسخگوی آن باشد. به عبارت دیگر غنای مطالعات اجتماعی جنگ، هم برای این مقوله و هم برای علوم اجتماعی مفید و ضروری است. امید است که این دوره‌ی کوتاه، بتواند زمینه‌ساز راه اندازی کرسی جامعه‌شناسی جنگ ایران و عراق در مراکز دانشگاهی کشور شود.

.


.

جلسۀ اول درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ       ۲۳ فروردین ۱۳۹۵

جلسۀ دوم درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ       ۳۰ فروردین ۱۳۹۵

جلسۀ سوم درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

جلسۀ چهارم درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

.


.

منبع: انجمن علمی جامعه شناسی دانشگاه تهران

.


.

2 نظر برای “درس‌گفتار جامعه‌شناسی جنگ از محسن حسام مظاهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *