سخنرانی مرتضی مردیها با موضوع کتاب در دفاع از سیاست

سخنرانی مرتضی مردیها با موضوع کتاب در دفاع از سیاست

از قدیم الایام حاکم سیاسی در نگاه عموم مردم ، شبیه به موجودی قهار دانسته می شد که انتظار هیچ خیری را از او نمی توان داشت . اگرچه حکومت های امروز نیز بسیاری از ویژگی های حکومت های پیشین را ندارند با این وجود از نظر بسیاری ، شری نالازم اند و از عناوینی چون “باجگیر مدرن ” و یا ” عامل خشونت نهادینه ” برای آنها استفاده می شود . مرتضی مردیها در جلسه ای که به معرفی کتاب ” در دفاع از سیاست ” در دفتر حزب اتحاد ملت منطقه فارس اختصاص داشت ، نوعی” انسان شناسی غیر علمی ” را مبنای چنین رای خسارت‌باری می داند :
” در گفتار مسلط فرهنگ سیاسی ، که به معنای وسیع واژه چپ است ، مردم علی الاصول و علی العموم ، موجوداتی منصف و مظلوم اند ؛ اگر خبط و خطایی هم هست یا جزیی و کم اهمیت است ، یا اگر نیست محصول استحمار و ستم فرهنگی طبقه ی سیاسی است . وقتی مردم ؛ تقریبا بدون قید و شرط ، بیگناه اند ، ناگزیر منشا شرور آن ها دولت است ؛پس هر چه از غلبه و سلطه ی دولت بر آنها کم شود ، شانس این که بر اساس فطرت سالم خود حرکت کنند ، بیش تر است . …. این ایده بیش از آنکه غلط باشد حیرت آور است ؛ آخر با چه معیاری مردم خوب اند ؟ ”
در دفاع از سیاست / صفحه ی ۸۴

.


.

صوت سخنرانی مرتضی مردیها با موضوع کتاب در دفاع از سیاست

.


.

سخنرانی دکتر مرتضی مردیها در نشست شماره ۹ گفتار و اندیشه با موضوع کتاب در دفاع از سیاست در دفتر حزب اتحادملت منطقه فارس (شیراز) – ۳۱ فروردین ۹۶

.


.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *