دانلود کتاب رساله دین شناخت ، نوشته ی آرش نراقی

در «رساله دین شناخت» کوشش شده است تا مدلی از دین عرضه گردد، به این معنا که نظریه‌ای درباره ارکان اصلی و ذاتی دین و نیز نحوه ترتب این ارکان یه دست داده شود. بنابراین، «رساله دین شناخت» طرح یک مدل دین‌شناسانه است.

 مباحث دین‌پژوهی در جامعه فکری – دینی امروزین ما در چند دهه اخیر تحولات مثبت و ارزنده‌ای یافته است. اما در هنگامه این پژوهش‌های بالنده، دین‌ورزان و دین‌پژوهان کمتر نظریه خود را درباره دین به نحو ایجابی مطرح کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد هم‌اکنون روند مباحث دین‌پژوهی به جایی رسیده باشد که اهل نظر رفته رفته بتوانند نظریه‌ای ایجابی درباره گوهر و ساختار بنیادین دین عرضه کنند.
در «رساله دین شناخت» کوشش شده است تا مدلی از دین عرضه گردد، به این معنا که نظریه‌ای درباره ارکان اصلی و ذاتی دین و نیز نحوه ترتب این ارکان یه دست داده شود. بنابراین، «رساله دین شناخت» طرح یک مدل دین‌شناسانه است. ساختار این مدل متشکل از سه رکن (تجربه دینی، اعتقادات دینی، عمل دینی) است که به نحوی خاص بر یکدیگر مترتبند. از سوی دیگر در این رساله در مورد مضمون هر یک از این ارکان سه‌گانه نیز نظریه‌ای ایجابی پیشنهاد شده است.

از نکات قوت کتاب رساله دین شناخت دسته بندی خوبی است که از مطالب دارد، کتاب در چهار فصل ۱٫ ایمان چیست؟ ۲٫ وحی و تجربه دینی ۳٫ نظام اعتقادات دینی ۴٫ عمل یا سلوک دینی نگارش یافته است.

 کتاب “رساله دین شناخت: مدلی در تحلیل ایمان ابراهیمی” اثر آرش نراقی در سال ۱۳۷۸در تهران و توسط انتشارات طرح نو منتشر شد. فایل پی دی اف این کتاب را می توانید در اینجا دریافت کنید.

2 نظر برای “دانلود کتاب رساله دین شناخت ، نوشته ی آرش نراقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *