درس‌گفتارهای شرح الهیات شفا از آیت الله مصباح یزدی

درس‌گفتارهای شرح الهيات شفا از آیت الله مصباح یزدی

شرح الهیات شفا مجموعه درس‌گفتارهای آیت الله مصباح یزدی طی سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ است که طی ۱۴۱ جلسه در مؤسسه “در راه حق” برای طلاب ارائه شده است. از این مجموعه تاکنون شرح مقاله اول تا پنجم در ۳ جلد تدوین و نگارش شده و توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژهشی امام خمینی به چاپ رسیده است، و بقیه آن نیز در حال تدوین و نگارش است. مجموعه پیش‌رو دوره کامل صوتی این جلسات است که برای استفاده علاقمندان عرضه می‌شود.

.


.

مقاله اول از درسگفتار شرح الهیات شفا

از جلسه اول تا جلسه نوزدهم (دانلود در یک فایل زیپ)

.

مقاله سوم از درسگفتار شرح الهیات شفا

از جلسه سی و دوم تا جلسه پنجاه و یکم (دانلود در یک فایل زیپ)

.

.

9 نظر برای “درس‌گفتارهای شرح الهیات شفا از آیت الله مصباح یزدی

  1. سلام. با تشکر از شما به پاس زحماتتان در جهت ارتقای فرهنگ و دانش،
    اگر بتوانید درسهای شفای آیت الله سید حسن مصطفوی( استاد فعلی دانشگاه امام صادق) را که از سال ۸۲ یک در جمع حوزویان و دانشگاهیان در قم برگزار شد و مدتی شبکه ۴ سیما آنها را پخش کرد و نیز درسهای الهیات نجات ایشان را که در جمع استادان فلسفه در تهران برگزار شده به دست بیاورید و در سایت بگذارید حتما دانش پژوهان فلسفه، بویژه فلسفه مشاء استفاده خواهند کرد. به درود.

  2. سلام. با تشکر از شما و عزیزمان که لینک درسهای استاد ناشناخته و کم نظیر متون فلسفه اسلامی، استاد حشمت پور را قرار دادید. البته ایشان درسهای زیادی در حوزه علمیه و دانشگاه تربیت مدرس قم تدریس کرده اند که حتما برای استفاده دانش پژوهشان فلسفه اسلامی جزو بهترین گزینه هاست. اگر بتوانید درسهایی از ایشان بگذارید که خیلی جالب خواهد بود( از طریق پی گیری از دانشگاه قم). و نیز لطفا اگر درسهای سینوی نام دار معاصر آیت الله سید حسن مصطفوی را بگذارید خیلی بجاست.

  3. با تشکر.

    درسگفتار استاد صمدی آملی در زمینه فلسفه و عرفان اسلامی بسیار کاربردی است .حتی برای عموم افراد جامعه که سواد فلسفی ندارند قابل استفاده است.

  4. ممنون از خدمات ارزنده صدانت!
    لطفا اگر ممکن است درسهای الهیات شفاء از آیت الله العظمی جوادی آملی را هم این طوری دسته بندی نمایید خیلی عالی بود ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *