کتاب «اسپینوزا که می اندیشید…؟»

کتاب «اسپینوزا که می اندیشید...؟»

اهورا پارسا: نسحه ی pdf کتابی که در اختیار دارید، یکی از کاملترین کتاب هایی است که زندگی و شخصیت اسپینوزا و همچنین آرای او در کتاب اخلاق به دقت بررسی کرده است. امیدوارم بتوانم نظرات سیاسی او در رساله ی سیاست و رساله ی الهی سیاسی او را در تألیف بعدی نیز بیاورم.

کتابی که در دست دارید هم در صفحه ی دوم و هم آخرین صفحه ی کتاب، توضیح کافی داده شده است که عواید حاصله از خرید این کتاب به موسسه ی محک داده خواهد شد. قیمت ۵ هزار، قیمت منصفانه ای است که بر آن گذاشتم. تصمیم به خرید این کتاب به وجدان انسانی و وسع مالی و در نهایت انتخاب نهایی هر شخص محول می شود.
شخصی که کتاب را میخرد قبل از خرید، کتاب را در اختیار دارد و خودش تصمیم میگیرد که چه کند…

پیشاپیش از خوانندگان و انتشاردهندگان این کتاب سپاسگزاری میکنم.

لینک خرید:

https://www.payping.ir/d/hftH?preview=true

.


.

فایل pdf کتاب «اسپینوزا که می اندیشید…؟»

نویسنده: اهورا پارسا

.


.

4 نظر برای “کتاب «اسپینوزا که می اندیشید…؟»

  1. با سلام
    از آقای پارسا به خاطر زحمت تألیف این کتاب سپاسگزارم. اما ای‌کاش این همه شتاب‌ نمی‌داشتند! صفحاتی از کتاب را با سرعت نگاه کردم، متأسفانه آکنده از لغزش‌های فراوان نگارشی (که مجال نشان دادن یک یک آن‌ها را ندارم) و ارجاعات نادرست است. به عنوان نمونه در صفحه‌ی ۲۲ در وصف جوردانو برونو آورده است «برف کوههای قفقاز نمی‌توانست آتش او را خاموش کند.» و در پاورقی ۳به صفحه‌ی ۱۲۶ تاریخ فلسفه ویل دورانت ارجاع داده است در حالی که این جمله در صفحه‌ی ۱۳۸ ویل دورانت آمده! اساساً تاریخ فلسفه ویل دورانت از صفحه‌ی ۹۱ تا ۱۳۳ درباره‌ی فرانسیس بیکن است؛ بنابراین، پاورقی ۴ این صفحه و نیز تمام پاورقی‌هایی که در مورد اسپینوزا به پیش از صفحه‌ی ۱۳۴ ویل دورانت ارجاع شده، نادرست خواهد بود.
    در صفحه‌ی ۱۰ پاورقی ۲ در ذکر زادروز برتراند راسل در مطابقت با تاریخ هجری در پرانتز آورده است (روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۹۷۱) که نیازی به توضیح ندارد!

    1. درود بر شما و یک دنیا از نگاه تیز بین شما ممنون هستم، البته در مورد راسل که این اشتباهات ناشی از خستگی است و باز ممنونم که این زحمت را کشیدید، ولی در مورد ویل دورانت من همین الان هم صفحه ها را باز کردم، رفرنس صفحه ها درست بود و بیکن از صفحه ۸۲ تا ۱۲۲ است، من کتاب را از چاپ تابان، اسفند ۱۳۳۵ دارم و احتمال میدهم کتاب شما مقدمه ای به آن اضافه شده که شماره ی صفحه ها متفاوت است.

      1. شما در فهرست منابع به ناشر و سال چاپ هیچ یک از منابع، اشاره‌ای نکرده‌اید!
        افزون بر آن، آیا منطقی‌تر نیست که به چاپ‌هایی ارجاع دهید که در دسترس عموم اهالی کتاب و نیز فلسفه باشد؟ چراکه به عنوان مثال، تاریخ فلسفه‌ی ویل دورانت، ترجمه‌ی روانشاد زریاب خویی، چاپ انتشارات علمی فرهنگی در دسترس است نه چاپ‌های دیگر.

  2. درود جناب محمد گرامی
    حتما در ویرایشی که بر کتاب میزنم توصیه خردورزانه شما را عملی خواهم کرد گو اینکه من هم همین چاپی که در بالا اشاره کردم را در دست دارم و خبر ندارم در بازار کدام چاپ و متعلق به کدام انتشاراتی در دسترس مردم است
    باز هم سپسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *